arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۳ - ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

۸۵ درصد سالمندان ۸۰ سال به بالای قائمشهر واکسن کرونا زدند

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با اعلام کاهش بودن روند بستری بیماران کرونایی در این شهرستان ، گفت که ۸۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال قاائمشهر دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با اعلام کاهش بودن روند بستری بیماران کرونایی در این شهرستان ، گفت که ۸۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال قاائمشهر دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

دکتر محمد گران  افزود که ۱۵ درصد بقیه سالمندان بالای ۸۰ سال حاضر به تزریق واکسن نشده اند.

وی با از آغاز تزریق واکسن کرونا به سالمندان بالای ۷۵ سال قائمشهر از فردا چهارشنبه خبر داد و گفت که ۱۸ مرکز بهداشت روستایی و سایت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان محل تزریق واکسن به این گروه سنی در نظر گرفته شده است.

دکتر گران از آن دسته سالمندان بالای ۷۵ سال شهرستان که زیر پوشش پزشک خانواده هستند خواست تا با در دست داشتن کارت ملی برای دریافت واکسن به محل های تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود : سالمندانی که پزشک خانواده ندارند ، باید ابتدا نسبت به انتخاب پزشک خانواده اقدام کرده و سپس با کارت ملی برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

رییس شبکه بهداشت قائمشهر با تاکید بر این که تزریق واکسن به معنای ایجاد ایمنی فوری در بدن افراد نیست ، از تمامی شهروندان از جمله افرادی که واکسن کرونا دریافت کرده اند خواست تا به صورت جدی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

وی گفت : اگر چه تزریق واکسن کرونا بشدت احتمال بروز عوارض سنگین کرونا را پایین می آورد ، اما افراد برای ایمنی بدن، نباید پروتکل های بهداشتی را فراموش کنند.

دکتر گران همچنین آمار بستری های کرونایی در بیمارستان های شهرستان را کاهشی توصیف کرد و گفت که هم اکنون ۶۴ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر این شهرستان بستری هستند.

وی تاکید کرد : کاهش بیماران بستری به معنای از بین رفتن خطر کرونا نیست و لازم است تا زمانی که آمار تزریق واکسن در کشور به ۷۰ درصد نرسیده ، تمامی پروتکل های بهداشتی رعایت شود تا شاهد افزایش شدن دوباره شیوع بیماری کووید ۱۹ نباشیم.

 ایرنا

نظرات بینندگان