arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اولین اصولگرا کناره گیری به نفع رئیسی را رد کرد / خبر خوشحال کننده برای کسانی که واکسن زده اند / هیچ کاندیدایی با روحانی هماهنگی نکرده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جسد بابک خرمدین بدون سر بود
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در رابطه با قتل بابک خرمدین، کارگردان ایرانی گفت: پلیس آگاهی کمتر از ۶ ساعت هویت بدن تکه‌تکه و بدون سر مقتول را شناسایی کرد.  او افزود: پدر و مادر بابک خرمدین به قتل اعتراف کرده و انگیزه خود را از ارتکاب این جرم رفتارهای نامناسب این فرد اعلام کردند. وی تاکید کرد: در حال حاضر قاتلان دستگیر و در اختیار پلیس هستند.

خبر خوشحال کننده برای کسانی که واکسن زده اند
پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح‌دانشوری گفت: از زمان تزریق واکسن به کادر درمان کسی از پرسنل کرونا نگرفته است. طبرسی افزود: اگر یک دور واکسیانسیون سراسری انجام بدهیم بیماری از چرخه سرایت خارج می‌شود.

چین و ایتالیا؛ کشورهایی که بیشترین واکسن از آنجا وارد ایران شده
براساس اعلام گمرک ایران به وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۵.۶ میلیون دوز واکسن وارد کشور و تحویل این وزارتخانه شده است. در مجموع ۷۲۰ هزار دوز واکسن از روسیه، ۱۲۵ هزار دوز واکسن هند، ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز کواکس از کره جنوبی و یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز کواکس از ایتالیا وارد ایران شده که باید به جمع آن دو میلیون و ۶۵۰ هزار دوز واکسن از چین و سایر را نیز اضافه کرد.

۳۱۰ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته
وزارت بهداشت روز ۲۸ اردیبهشت اعلام کرد: با فوت ۳۱۰ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۷ هزار و ۵۳۲ نفر رسید.

اولین اصولگرا کناره گیری به نفع رئیسی را رد کرد
عزت الله ضرغامی از فعالان سیاسی اصولگرا و داوطلب ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که آیا به نفع ابراهیم رئیسی، دیگر داوطلب اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری از صحنه رقابت ها کناره گیری خواهد کرد؟ اظهار کرد: ضرغامی آمده است تا بماند و دیگران خود را با ضرغامی باید تطبیق دهند.

هیچ کاندیدایی با روحانی هماهنگی نکرده
سخنگوی دولت درباره کاندیداتوری برخی اعضای هیات دولت و اینکه آیا این امر با هماهنگی رییس جمهوری بوده و آیا دستورالعملی برای منع تبلیغات کاندیداها ابلاغ شده است یا نه گفت: ثبت نام اعضای دولت در انتخابات تصمیم تشکیلاتی نبود و هر کدام از این افراد به خواست شخصی وارد انتخابات شدند. یقین دارم برای ثبت نام نه با هم هماهنگ کردند و نه از اقدام هم مطلع بودند و من مطلع‌ترین آدم در این زمینه هستم و با تک تک اعضا در حال گفت و گوی دائمی بودم.

سه سالی که نشان داد روابط بین‌المللی چقدر بر تولید ملی تاثیر دارد
حسن روحانی با بیان اینکه قدرتمند شدن اقتصاد کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در گرو افزایش تولیدات داخلی با کیفیت است، تاکید کرد: افزایش رشد تولید در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ شاهد قطعی بر امکان رشد پایدار تولید با اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی و بهبود روابط بین‌المللی است.

تکذیب کابینه منتسب به لاریجانی
منصور حقیقت پور فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی درباره لیست منتشره از کابینه ای منتسب به علی لاریجانی، اظهار کرد: ایشان روز چهارشنبه تصمیم گرفت که برای انتخابات ثبت نام کند؛ چه طور می تواند با این سرعت کابینه اش را معرفی کند؟ وی ادامه داد: هنوز مسئول ستاد مشخص نشده است؛ پس هیچ لیستی هم به عنوان کابینه بیرون نداده است. من به عنوان کسی که با ایشان دیدار دارم اعلام می کنم که این خبر کذب است.

 

نظرات بینندگان