arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

مرگ ۲ نفر در آزادراه تهران-شمال؛ بالاخره تونل ریزش کرده بود یا نه؟

روز گذشته خبری از مرگ دو نفر در اثر ریزش سنگ در جاده تهران-شمال منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز گذشته خبری از مرگ دو نفر در اثر ریزش سنگ در جاده تهران-شمال منتشر شد.

 معاون امداد و نجات هلال احمر البرز در رابطه با این حادثه گفت: بر اثر ریزش سنگ در تونل شماره ۳۲ محور آزادراه تهران-شمال دو نفر جان خود را از دست دادند.

امیر عباسپور، در خصوص وقوع حادثه در پروژه آزادراه تهران-شمال به ایسنا گفت: در کیلومتر ۶۰ جاده چالوس در روستای کوشکک و در تونل شماره ۳۲ مسیر آزادراه تهران-شمال ریزش سنگ رخ داد که بر اثر آن دو کارگر زیر آوار حبس شدند.

عباسپور افزود: این حادثه یک مصدوم هم داشت که توانسته بود پیش از ریزش خود را نجات دهد و از ناحیه سر مصدوم شده بود.متأسفانه دو نفری که در زیر آوار حبس شده بودند فوت کرده و جسد آنها از زیر آوار بیرون آورده و به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

اما این موضوع با تکذیب مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال مواجه شد.

سعید شهسواری درباره جزییات مربوط به حادثه ریزش کوه در قطعه ۲ آزادراه تهران- شمال به ایرنا گفت: در اثر حادثه جدا شدن وسقوط بخش عظیمی از بدنه کوه واقع در جنوب تونل ۳۳/۱ منطقه ۲ آزادراه تهران شمال ۲ نفر از کارگران، (یک نفر راننده بیل مکانیکی و یک نیروی اجرایی) جان خود را ازدست دادند.

وی توضیح داد: این حادثه در اثر عملیات اجرایی نبوده و بیرون از محدوده تونل اتفاق افتاده است؛ یک اتفاق غیر قابل پیش بینی و حادثه تلقی می شود.

به گفته شهسواری به دلیل حجم سنگین ابعاد جدا شده کوه و سقوط آن دسترسی به محل حادثه نیز به سختی انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت آزادره تهران- شمال با بیان اینکه وجب به وجب مناطق کوهستانی شرایط خاصی دارد که در دوره احداث از لحاظ ایمنی مدنظر قرار میگیرد، گفت: این حادثه به خطای اجرایی ربطی ندارد. متاسفانه این حادثه نادر منجر به مرگ کارگران زحمت کش شده است که پیکر این دوکارگر بعد از تلاش فراوان پیدا شد.

نظرات بینندگان