arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۶ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰

متهم جنایت جنجالی کرمانشاه: پشیمانم

متهم ۳۱ ساله‌ای که ۱۱ فروردین امسال با اسلحه جنگی دست به قتل شوهر خواهرش زده بود، پس از حدود ۵۰ روز فرار، به دام پلیس و دستگاه قضایی افتاد؛ او روز دوشنبه جزییات جنایت را تشریح کرد و گفت که از کار خود «پشیمان» است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

متهم ۳۱ ساله‌ای که ۱۱ فروردین امسال با اسلحه جنگی دست به قتل شوهر خواهرش زده بود، پس از حدود ۵۰ روز فرار، به دام پلیس و دستگاه قضایی افتاد؛ او روز دوشنبه جزییات جنایت را تشریح کرد و گفت که از کار خود «پشیمان» است.

 روز ۱۱ فروردین امسال یک فیلم کوتاه در فضای مجازی استان کرمانشاه منتشر شد که خیلی زود موجی از حیرت و نگرانی را در سطح استان و سپس کل کشور به دنبال داشت.

این کلیپ یک دقیقه ای صحنه قتلی را در شهرک پردیس شهر کرمانشاه نشان می داد که در آن فردی با اسلحه کلاشینکف جوان دیگری را با شلیک ۲ گلوله از پای در می آورد؛ یکی به پهلو و دیگری به سرش.

گرچه متهم خیلی زود از محل و استان گریخت اما با تحقیقات دادستانی و پلیس خیلی زود روشن شد که قاتل یک جوان ۳۱ ساله است که شوهر خواهر سابق و ۳۰ ساله‌اش را به قتل رسانده است.

متهم سرانجام پس از حدود ۵۰ روز فرار، در ملارد استان البرز به دام افتاد. به گفته «شهرام کرمی»؛ دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تلاش‌های بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز استان، پلیس آگاهی کرمانشاه و همکاری مقام قضایی و پلیس آگاهی استان البرز، محل اختفای متهم شناسایی و او روز اول خرداد دستگیر سپس به استان کرمانشاه منتقل شد.

 

جزییات جنایت

روابط عمومی دادسرای مرکز کرمانشاه برای روشن شدن جزییات بیشتر ماجرا، روز دوشنبه یک نشست خبری برگزار کرد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز کرمانشاه در این نشست با اشاره به جزئیات جنایت عنوان کرد: ما پس از اطلاع از وقوع حادثه بلافاصله به همراه همکاران پلیس آگاهی و انتظامی در محل حاضر شدیم؛ بنابر ظواهر واقعه شخصی بنام «یاسر فخری» که داماد خانواده بهرامیان بود، در کنار خودروی خود به قتل رسیده بود.

«امیرحیدر محمدی» اضافه کرد: در همانجا بررسی‌های میدانی و تحقیقات محلی از اهالی و ساکنان صورت گرفت و مشخص شد که مقتول و خانواده همسرش سابقه اختلاف چند ماهه خانوادگی داشته‌اند.


«امیر حیدر محمدی» بازپرس ویژه قتل دادسرای مرکز کرمانشاه
به گفته‌ حیدری، مقتول آن روز با مراجعه به درب منزل پدر خانم خود از همسرش تقاضای بازگشت به زندگی مشترک را می‌کند اما وقتی با پاسخ منفی او مواجه می‌شود با ایجاد سروصدا درصدد بازگرداندن همسرش به خانه خود می‌شود.

او اظهار کرد: در ادامه این درگیری، متهم به قتل با اسلحه کلاشینکف جنگی غیرمجاز که بنا به گفته خودش از سال‌های گذشته تهیه کرده بود و در منزل پدری نگهداری می‌کرد، به قصد قتل داماد خانواده از منزل خارج و اقدام به تیراندازی و قتل او می‌کند.

حیدری گفت: در جریان تیراندازی ابتدا یک گلوله به پهلوی مقتول برخورد می‌کند سپس متهم از فاصله‌ حدود ۵۰ ‌متری گلوله‌ دوم را به سر او شلیک کرده و به زندگیش خاتمه می‌دهد.

پشیمانم

متهم به قتل نیز عنوان کرد: خواهر من دوبار از مقتول طلاق‌ گرفته بود اما او همواره با مراجعه به در خانه پدرم به‌ دنبال بازگشت خواهرم به زندگی مشترک بود در حالی که او به این کار رضایت نداشت زیرا مورد آزار روحی و اذیت جسمی قرار می گرفت.

این جوان ۳۱ ساله گفت: پدر و مادر من پیر و زمین‌گیر هستند اما مقتول حتی با پدرم برخورد فیزیکی کرده بود.

او با بیان این‌که در نتیجه این اتفاقات عصبانی شدم و از کوره در رفتم، اظهار کرد: من از کار خود پشیمانم و اگر دوباره به آن شرایط برگردم هرگز دست به قتل نمی‌زنم زیرا مقتول هم یک جوان بود که متاسفانه از دست رفت.


مغزم کار نکرد

متهم در پاسخ به این‌که چرا با وجود شلیک گلوله‌ اول و زخمی شدن مقتول بازهم به او شلیک کرده است، گفت: در نتیجه‌ رفتار مقتول خیلی عصبانی بودم و آن لحظه مغزم اصلاً کار نمی‌کرد.

او درباره اسلحه کلاشینکف جنگی که با آن دست به قتل زده بود نیز گفت: این اسلحه را حدود ۱۰ سال پیش‌ از پسرخاله خود خریدم و از همان زمان در منزل پدر نگهداری می‌کردم و این هم اولین باری بود که دستم بر روی ماشه این اسلحه رفت و شلیک کردم.

توصیه متهم به مردم

او گفت: مجازات من قصاص است و دستگاه قضایی هر حکمی درباره‌ام صادر کند می‌پذیرم.

متهم در پایان اظهار کرد: من از مردم درخواست دارم که هر اختلاف و ادعایی دارند آن را از طریق قانون و دستگاه قضایی پیگیری کنند و هرگز به‌در خانه دیگران و طرف دعوا مراجعه نکنند.


دنبال انتقام خصوصی نباشید

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمانشاه هم از همه خانواده‌ها و شهروندان کرمانشاهی خواست که اختلافات خانوادگی را با کمک و راهنمایی بزرگان، متنفذان و ریش‌سفیدان حل کنند یا از شوراهای حل اختلاف کمک بگیرند و از انتقام خصوصی به‌شدت پرهیز کنند.

او افزود: اولویت نخست ما در دستگاه قضایی هم استفاده از صلح و سازش در اختلافات و دعواهای خانوادگی، حقوقی و سایر موارد است و نهادهای مختلفی مانند شوراهای حل اختلاف و ستاد مصلحین در این زمینه فعالیت مستمری دارند.

حیدری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره عوامل بالا بودن آمار خشونت و درگیری و استفاده از سلاح در استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: متاسفانه دسترسی به سلاح گرم در استان سخت نیست و باید راهکارهایی برای مقابله با این موضوع اندیشیده و اجرا شود زیرا اماکن فروش و توزیع سلاح مشخص است.

 

فیلم جرایم خشن را منتشر نکنید

بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمانشاه در پاسخ به سوالی درباره انتشار فیلم جرایم خشن و جنایات هولناک در فضای رسانه‌ای و مجازی عنوان کرد: اگر این فیلم برای پیگیری قضایی و قانونی در اختیار دستگاه قضایی قرار گیرد، یک اقدام مثبت و مؤثر خواهد بود و ما حتما آن را پیگیری خواهیم کرد، اما اگر بدون ملاحظه در فضای رسانه‌ای منتشر شود پیامدهای منفی متعددی از جمله پمپاژ نگرانی و احساس ناامنی در جامعه ایجاد خواهد کرد برهمین اساس ما با منتشرکننده فیلم صحنه قتل جنایت شهرک پردیس هم برخورد قانونی کرده‌ایم.


 ایرنا

نظرات بینندگان