arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۱۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

روسیه: باید بین اقدامات ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام همزمانی ایجاد شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده طرف‌ها بتوانند به پیشرفت‌هایی در زمینه بازگشت دوجانبه به برجام دست پیدا کنند. ماریا زاخارووا تصریح کرد: «معتقدیم باید به دقت بین اقدامات ایران و آمریکا همزمانی ایجاد شود و [این گام‌ها] باید کاملاً با متن برجام منطبق باشند.». او گفت: «ما از شریکان برجامی و آمریکا می‌خواهیم در اسرع وقت به این هدف دست پیدا کنیم.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک دیپلمات ارشد روسیه خواستار ایجاد همزمانی میان اقدامات ایران و آمریکا برای بازگشت به برجام شده است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز سه‌شنبه تصریح کرد پنجمین دور گفت‌وگوهای برجام قرار است امروز در وین، پایتخت اتریش برگزار شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده طرف‌ها بتوانند به پیشرفت‌هایی در زمینه بازگشت دوجانبه به برجام دست پیدا کنند.

ماریا زاخارووا تصریح کرد: «معتقدیم باید به دقت بین اقدامات ایران و آمریکا همزمانی ایجاد شود و [این گام‌ها] باید کاملاً با متن برجام منطبق باشند.»

طبق گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه این تنها راه برای بازگرداندن توافق هسته‌ای به چارچوب اولیه مورد توافق میان طرف‌ها است. او گفت: «ما از شریکان برجامی و آمریکا می‌خواهیم در اسرع وقت به این هدف دست پیدا کنیم.»

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

نظرات بینندگان