arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

بلومبرگ: ۶۹ میلیون بشکه نفت ذخیره روی آب ایران منتظر لغو تحریم‌هاست

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که ایران هم اکنون ۶۹ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری ذخیره شده در نفتکش‌ها در خلیج فارس دارد و منتظر فروش تدریجی آن بعد از لغو تحریم‌های آمریکا است. این گزارش می‌افزاید بر اساس ارزیابی شرکت‌های مشاوره انرژی، ایران به غیر از ۶۹ میلیون بشکه نفت ذخیره روی آب، حدود ۵۴ میلیون بشکه نفت نیز در تاسیسات خشکی ذخیره کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که ایران هم اکنون ۶۹ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری ذخیره شده در نفتکش‌ها در خلیج فارس دارد و منتظر فروش تدریجی آن بعد از لغو تحریم‌های آمریکا است.

این گزارش که روز چهارشنبه پنجم خرداد منتشر شد می‌افزاید بر اساس ارزیابی شرکت‌های مشاوره انرژی، ایران به غیر از ۶۹ میلیون بشکه نفت ذخیره روی آب، حدود ۵۴ میلیون بشکه نفت نیز در تاسیسات خشکی ذخیره کرده است.

تحریم‌های آمریکا طی سه سال گذشته باعث کاهش شدید فروش نفت ایران شده و تهران مجبور به ذخیره کردن ده‌ها میلیون بشکه نفت بی‌مشتری خود شده است.

بنابر گزارش اوپک، تولید نفت ایران از ۳.۸ میلیون بشکه در روز در دوران قبل از تحریم‌ها به ۱.۹ میلیون بشکه در سال گذشته سقوط کرد، اما در حال حاضر تولید روزانه نفت ایران نسبت به پارسال به ۵۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است.

صادرات نفت ایران نیز نسبت به پارسال تقریبا دو برابر شده و به حدود ۶۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت و میعانات گازی ایران در دوران قبل از تحریم‌ها روزانه ۲.۵ میلیون بشکه بود.

ایران و اعضای برجام همراه با آمریکا در حال مذاکره برای لغو تحریم‌های واشینگتن و بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ایش هستند. در حال حاضر دور پنجم این مذاکرات در جریان است.

با انتشار خبرهایی از پیشرفت در مذاکرات و احتمال توافق هسته‌ای در آینده نزدیک، قیمت نفت در بازارهای جهانی اندکی کاهش یافته است.

با این‌حال، خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد که افزایش صادرات نفت ایران احتمالا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، یعنی پاییز اتفاق بیفتد.

نظرات بینندگان