arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

فرش چینی به نام کاشان در بازار!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: چین نه تنها با الگوبرداری از نقش‌های اصیل ایرانی فرش‌هایی مشابه فرش‌های ایران تولید می‌کند که محصولات خودرا در بازارهای جهان با نام و برند فرش ایران نیز به فروش می‌رساند.

بی توجهی مسولان سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی به فرشبافان باعث شده صنعت فرشبافی با رکود غیرقابل منتظره ای رو به رو شود و سهم فرش ایرانی در بازارهای جهان روز به روز کاهش یابد.

بی توجهی به صنعت فرش دست‌باف و صنایع دستی باعث شده، کشورهایی مثل چین با کپی کاری و رونوشت از این هنر ایرانی، اقدام به تولید فرش دست‌باف کرده و بازار جهانی را به دست گیرند.

بررسی ها نشان می دهد افزایش هزینه تولیدداخلی و عدم حمایت دولت از تولید، در بسیاری از زمینه‌ها باعث از دست رفتن بازار خارجی می شود. این در حالی است که فرش‌های چینی در بازارهای بین‌المللی و حتی بازارهای منطقه با برند فرش‌های ایرانی به فروش می‌رسند. فرش‌های چینی به نام «کاشان» در بازارهای پاکستان وامارات به فروش می‌رسند.

هم چنین همگام با آغاز رکود در صنعت فرش و بی‌توجهی مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط شرایط برای قدرت یافتن رقببان سنتی فرش ایران همچون چین، هند و ترکیه فراهم شد به طوری که هم‌اکنون این کشورها با الگو برداری از نقش‌های اصیل ایرانی بازار فرش دستباف ایران را تسخیر کردند.

هم‌اکنون کشور چین نه تنها با الگوبرداری از نقش‌های اصیل ایرانی فرش‌هایی مشابه فرش‌های ایران تولید می‌کند که محصولات خود را در بازارهای جهان با نام و برند فرش ایران نیز به فروش می‌رساند.
نظرات بینندگان