arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم کشف شد

فرمانده انتظامی قم گفت: طی هفته گذشته انواع کالای قاچاق به‌ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این استان کشف و توقیف شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی قم گفت: طی هفته گذشته انواع کالای قاچاق به‌ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این استان کشف و توقیف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی در گفت و گویی اظهار داشت: در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیانی که با تشکیل باندهای تهیه و توزیع کالاهای خارجی که به‌صورت حمل با خوردوهای سبک و تیزرو قصد انتقال آن‌ها از استان‌های جنوبی به مرکز کشور را دارند، طرح یک هفته ای کنترل ورودی و خروجی های استان اجرا شد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان، ۳۱ دستگاه خودرو قاچاق بَر توقیف و کالاهایی مانند پارچه، لوازم خانگی، پوشاک، خشکبار، لوازم رایانه، لوازم آشپزخانه، ابزار آلات کشف و ۳۵ تَن متهم نیز دستگیر و به‌همراه پرونده متشکله به‌اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی و با قرار متناسب روانه زندان شدند.

وی تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش تقریبی کالاهای کشف شده، ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

انهدام باند سارقان منزل در قم

جانشین فرمانده انتظامی قم گفت: سه سارق منزل دستگیر، و اموال مسروقه به‌ارزش پنج میلیارد ریال نیز در نتیجه بازرسی از منزل متهمان کشف شد.

سرهنگ بهادر اسماعیلی افزود: وقوع سرقت منزل در قم موجب شد تا شناسایی و دستگیری سارقان با جدیت در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در ادامه ماموران کلانتری ۲۵ بلوار ۱۵ خرداد، با انجام تحقیق‌های پلیسی سه ‌تَن را در این رابطه شناسایی و متهمان را در طی عملیاتی دستگیر کردند.

جانشین‌ فرماندهی انتظامی قم تصریح کرد: سپس با هماهنگی مقام قضایی استان منزل متهمان مورد بازرسی قرار گرفته و ۱۲ تخته فرش دستبافت و ۲ دستگاه تلویزیون مسروقه به ارزش پنج میلیارد ریال کشف شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: افراد مذکور طی تحقیق‌ها و در مواجهه با مستندهای موجود به جرم خود اعتراف و در نهایت به‌همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برغم هشدارهای مکرر مبنی بر نگه نداشتن اموال با ارزش در منزل باز شاهد نگهداری این‌گونه موارد در منازل هستیم از مردم خواست، برای امنیت منازل خود از دوربین‌های مداربسته و قفل های استاندارد استفاده کنند.

کلاهبرداری به بهانه کمک به کاندیداهای مشهور

رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات قم گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات کلاهبرداران به‌بهانه کمک به‌کاندیداهای مشهور با روش‌های مختلفی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ علی موالی یادآور شد: کلاهبرداران سایبری طی تماس‌های تلفنی و پیام در شبکه‌های اجتماعی، خود را رئیس ستاد انتخاباتی یک کاندیدا مشخص و مشهور معرفی کرده و درخواست کمک در زمینه‌های مختلف می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران با وعده و وعیدهای وسوسه انگیز افراد را ترغیب به همکاری با خود تحت عنوان رئیس ستاد انتخاباتی می‌کنند و برای ادامه کار مشخصات کامل آنان شامل مشخصات شناسنامه‌ای و حتی مالی را درخواست کرده که پس از دریافت اطلاعات، دیگر پاسخگوی شخص نبوده و از اطلاعات به دست آمده به‌روش‌های مختلف سوءاستفاده می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان قم بیان کرد: کلاهبرداران سایبری در روشی دیگر با شماره‌های مجازی و بین‌اللملی اقدام به ارسال پیام‌های وسوسه انگیز با مضمون کمک به یک کاندیدای مشهور در شبکه‌های اجتماعی مختلف به کاربران می‌کنند و آنان را ترغیب به تماس تلفنی می‌کنند، کاربران غافل از اینکه طی هر تماس تلفنی هزینه بالایی را باید پرداخت کنند با آنان تماس می‌گیرند.

موالی از هموطنان گرامی درخواست کرد: ضمن حفظ هوشیاری، از عضویت در گروه‌های ناشناس تبلیغاتی انتخاباتی و ارسال اطلاعات شخصی و حساب‌های مالی به افراد غریبه برای گردانندگان این کانال‌ها که با وعده‌های وسوسه انگیز به‌سراغ آنها می‌آیند خودداری نمایند.

وی خاطرنشان کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا از آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی مطلع شده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.



نظرات بینندگان