arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱

كليد زودهنگام انتخابات رياست جمهوري زده شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسائل مربوط به هر انتخاباتي در همان ایام نزدیک به انتخابات بسیار مهم است، اما نه به اين شكل كه عده‌ای از حالا و با عجله و هنوز چند روزي از انتخابات مجلس نگذشته مباحث انتخابات رياست جمهوري را شروع کنند.

به گزارش ايسنا، مقدمات فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی طبيعتا موجب منحرف شدن موضوعات اصلي به خصوص معطوف كردن ذهن مسوولان از مسائل اصلی و مشغول کردن افراد به برخی مسايل فرعي می‌شود و این، به ضرر مصالح کشور است؛ چراكه مسائل مديريتي را از اصل به حاشيه خواهد برد.

اما علي‌رغم اين‌كه نتايج انتخابات مجلس شوراي اسلامي به نوعي مرضي‌الطرفين بودن آراء را به اذهان متبادر مي‌كند و شايد هيچ گروهي ذيل جبهه‌هاي اصلي با قطعيت نتواند بگويد پيروز اين انتخابات شده است، الياس نادران يكي از اعضاي جبهه متحد اصولگرايان ـ كه از نام اين جبهه پيداست جمعي از طيف‌هاي مختلف اصولگرايي را در دل خود جاي داده است ـ گفته است كه «تلاش می کنیم تا با بازسازی تشکیلات جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنیم».

اواخر فروردين ماه نيز در يك نشست خبري از سوي اعضاي جبهه متحد گفته شده بود: علي‌القاعده ماموريت اين مجموعه(جبهه متحد اصولگرايان) بعد از انتخابات مرحله‌ دوم پايان پيدا مي‌‌‌كند و حتما در اردوگاه اصولگرايان مانند اصلاح‌طلبان تلاش‌ها براي انتخابات رياست جمهوري و حضور فعال در اين زمينه آغاز مي‌شود و بايد در اين ارتباط ساز و كار مناسبي طراحي شود.

به نظر مي‌رسد اعلام موضع‌‌ها و حتي فرافكني و متهم كردن‌ها آن‌ هم از هم‌اكنون و از سوي برخي راه‌يافتگان به مجلس نهم هدفي به جز سياسي‌كاري را دنبال نمي‌كند.

در شرايط فعلي براي نمايندگان مجلس قطعاً مهمترين موضوع بايد بررسي بودجه 91 و تصويب آن باشد و نبايد پرداختن به مسائل حاشيه‌اي به خصوص در آخرين ماه‌هاي باقي مانده از مجلس هشتم منجر به معطلي مسائل اصلي شود.

شايد شتاب اين افراد در اعلام موضع حتي قبل از آن‌كه نتايج انتخابات در روزنامه‌ها منتشر شود ماحصل آن باشد كه فراموش كرده‌اند كه وجود فضاي رقابت انتخاباتي زودهنگام جامعه را دچار هيجان کاذب مي‌کند و باعث مي‌شود مسوولان از وظايف اصلي خود باز بمانند.

انتظار مي‌رود چشم‌انداز حركت اصولگرايان به سوي وحدت روشن باشد و سرچشمه‌هاي وحدت و آرامش در اين مسير در عمل با خدمت به مردم خود را نشان دهد.

نتيجه اين‌كه عده‌اي از هم اکنون براي انتخابات رياست جمهوري سال بعد شال و کلاه نمايند، راه افتادن مباحث حاشيه‌اي است كه با منافع ملي و مصالح عمومي مغاير است. در حال حاضر بايد بررسي تحولات مهم اقتصادي و ايستادگي ملي در برابر تحريم‌ها و فشارهاي خارجي اولويت اصلي اصولگرايان و مردم باشد و نبايد با صرف انرژي سياسي و اجتماعي براي انتخاباتي كه ماه‌ها تا برگزاري آن زمان باقي مانده اولويت‌ها و منافع ملي كم رنگ شود.

بنابراين بايد از حركات و اظهارنظرهايي كه نشان از رقابت‌هاي زودهنگام انتخاباتي دارد، پرهيز شود و با طرح يكسري مسائل حاشيه‌اي و زود هنگام اذهان عمومي مشوش نشود.

انتظاري كه از تحليلگران گروه‌هاي سياسي مختلف با گرايشات متفاوت مي‌رود اين است كه منشور اخلاق انتخاباتي را رعايت كنند و در اين شرايط هوشيارتر عمل كرده و با پرهيز از بيان مباحث شتاب‌رده در جهت نقاط مشترك و خطوط محوري نظام حركت كنند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
7
6
لپ مطلب :
در شرايط فعلي براي نمايندگان مجلس قطعاً مهمترين موضوع بايد بررسي بودجه 91 و تصويب آن باشد و نبايد پرداختن به مسائل حاشيه‌اي به خصوص در آخرين ماه‌هاي باقي مانده از مجلس هشتم منجر به معطلي مسائل اصلي شود
نظرات بینندگان