arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

آتش سوزي مهيب تانکر۳۲ هزار ليتري حامل «نفت»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بر اثر آتش گرفتن يک تانکر سوخت در مشهد، دو سرنشين آن دچار سوختگي و به بيمارستان اعزام شدند.

در ساعت ۱۵:۲۲ شب دوشنبه شهروندان در تماس با مرکز فرماندهي سازمان آتش نشاني مشهد از وقوع آتش سوزي مهيب در يک تانکر حامل مواد سوختي در بولوار مجيديه شهرک الهيه مشهد خبر دادند. در پي اعلام اين موضوع گروهي از مأموران اطفاي حريق ايستگاه شماره ۱۷ آتش نشاني در کمترين زمان ممکن، به محل حادثه اعزام شدند، با توجه به گستردگي حريق و قرار داشتن تانکر مورد نظر در مجاورت مناطق مسکوني و اين که در صورت انفجار تانکر ممکن بود فاجعه بزرگي در منطقه رخ دهد، امدادرسانان تقاضاي نيروي کمکي کردند.

مهدي رضايي مدير حوزه ۲ سازمان آتش نشاني مشهد در اين باره به خراسان گفت: به دنبال درخواست کمک گروه اول اطفاي حريق، ۲۵ مأمور آتش نشاني به همراه ۶ دستگاه خودروي سنگين از ايستگاه هاي ۳۴، ۳۰ و ۷ به محل حادثه اعزام شدند و زير نظر معاون عمليات سازمان آتش نشاني مشهد که در محل حادثه حضور يافته بود عمليات اطفاي حريق را آغاز کردند. وي افزود: تانکر مذکور حاوي ۳۲ هزار ليتر ماده «نفت» بود که بنا به دلايلي آتش گرفته و آتش سوزي نيز از قسمت کابين خودرو به ديگر قسمت ها سرايت کرده بود.

رضايي گفت: مأموران آتش نشاني مشاهده کردند که قسمت کابين، خودرو، چرخ ها و تانکر در ميان شعله هاي آتش در حال سوختن است به همين منظور يک گروه از آتش نشانان نسبت به مهار آتش اقدام کردند و گروه هاي ديگر مبادرت به کف پاشي با کف سنگين کردند تا از انفجار تانکر جلوگيري شود. وي افزود: سرانجام پس از ۱۵ دقيقه تلاش امدادگران اين آتش سوزي مهار و خاموش شد.

وي افزود: در محل آتش سوزي نيز مردم حضور گسترده اي يافته بودند و به وسيله تلفن هاي همراه خود در حال عکس برداري و گرفتن تصوير بودند که کار امدادگران را با مشکل مواجه مي کرد به همين منظور گروه هاي امدادي به منظور متفرق کردن مردم و جلوگيري از فاجعه اي احتمالي، از پليس کمک گرفتند و نيروي انتظامي با مسدود کردن مقطعي بولوار مجيديه از تردد خودروها و افراد تا پايان عمليات جلوگيري کرد. مدير حوزه ۲ گفت: تانکر مذکور ترانزيتي بود و ظهر ديروز نيز ماده «نفت» درون آن به تانکر ديگري انتقال يافت و خودروي حادثه ديده به محل ايمني انتقال يافت.

دکتر محمدرضا مهري رئيس اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکي مشهد هم درباره اين حادثه به خراسان گفت: بر اثر اين آتش سوزي ۲ سرنشين تانکر که گويا با يکديگر برادر بودند به ميزان ۵ و ۹۰ درصد دچار سوختگي شدند که بلافاصله توسط يک دستگاه خودروي اورژانس به بخش سوختگي بيمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند. وي افزود: يکي از سرنشينان تانکر که دچار سوختگي کمتري شده بود صبح ديروز از بيمارستان مرخص شد ولي حال سرنشين ديگر وخيم است.
نظرات بینندگان