arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
همراه با ۹ درصد رشد ارزش سهام طی ماه گذشته؛

حق بیمه “بیمه پاسارگاد” ۲۶ درصد افزایش یافت

قیمت سهام شرکت بیمه پاسارگاد در جریان معاملات اردیبهشت ماه امسال بازار سرمایه با ثبت حدود ۹ درصد رشد از مبلغ ۸۸ هزار و ۱۴۹ریال به ۹۵ هزار و ۶۸۹ ریال رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت بیمه پاسارگاد طی فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ماه امسال از یک سو ۹ درصد ارتقاء ارزش سهام و از سوی دیگر افزایش حق بیمه در مقایسه با ماه قبل را در کارنامه عملکرد این دوره خود به ثبت رسانده است.

روند معاملات

بر اساس این گزارش، قیمت سهام شرکت بیمه پاسارگاد در جریان معاملات اردیبهشت ماه امسال بازار سرمایه با ثبت حدود ۹ درصد رشد از مبلغ ۸۸ هزار و ۱۴۹ریال به ۹۵ هزار و ۶۸۹ ریال رسیده است.

همچنین در اولین روز معاملاتی بورس طی ماه گذشته تعداد ۸۳۷ هزار و ۱۵۹ سهم شرکت به ارزش ۷۳ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال در بازار سرمایه معامله شده است و حجم معاملات بیش از یک میلیون و صد و نوزده هزار سهم “بپاس” در آخرین روز معاملاتی این ماه ارزشی به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال در این بازار به ثبت رسانده است.

شرح

معاملات ۱۴۰۰.۰۲.۰۱

معاملات ۱۴۰۰.۰۲.۲۹

حجم معاملات (سهم)

۸۳۷.۱۵۹

۱.۱۱۹.۶۰۲

ارزش معاملات (ریال)

۷۳.۷۶۵.۸۹۶.۰۸۰

۱۰۷.۱۹۵.۲۵۶.۷۰۹

عملکرد یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۲.۳۱

بر اساس اطلاعات موجود، حق بیمه شرکت بیمه پاسارگاد طی عملکرد اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با ماه قبل حدود ۲۶ درصد افزایش داشته است. به طوریکه، این رقم از مبلغ چهار هزار و هفتاد و سه میلیارد ریال در فروردین ماه امسال به پنج هزار و صد و سی و چهار میلیارد ریال در اردیبهشت ماه ارتقا یافته است.

گفتنی است، ” بیمه پاسارگاد” طی ماه گذشته مبلغ ۹۴۲ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخته است.

دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۱.۳۱

دوره یک ماهه منتهی به۱۴۰۰.۰۲.۳۱

حق بیمه صادره خسارت پرداختی حق بیمه صادره خسارت پرداختی
مبلغ (میلیون ریال) مبلغ (میلیون ریال) مبلغ (میلیون ریال) مبلغ (میلیون ریال)
۴.۰۷۲.۸۳۰ ۶۱۱.۲۵۷ ۵.۱۳۳.۹۷۸ ۹۴۲.۹۸۷

طبق اطلاعات جدول زیر، رشته بیمه زندگی اندوخته دار در اردیبهشت ماه امسال بیشترین مبلغ حق بیمه صادره و نیز خسارت پرداختی را برای شرکت بیمه پاسارگاد محقق ساخته است. آنچنان که، حق بیمه رشته مورد اشاره بیش از دو هزار و هشتصد و هشتاد و دو میلیارد ریال و خسارت پرداختی آن مبلغ سیصد و سی و سه میلیارد و چهار صد و شصت و چهار میلیون ریال بوده است .

دوره یک ماهه منتهی به ۱۴۰۰.۰۲.۳۱

شرح

حق بیمه صادره

خسارت پرداختی

مبلغ (میلیون ریال) سهم (درصد) مبلغ (میلیون ریال) سهم (درصد)
رشته زندگی اندوخته دار ۲.۸۸۱.۶۹۳ ۵۶ ۳۳۳.۴۶۴ ۳۵

دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان ۱۴۰۰.۰۲.۳۱   

صدور بیش از نه هزار و دویست و هفت میلیارد ریال حق بیمه و پرداخت بالغ بر یک هزار و پانصد و پنجاه و چهار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران در کارنامه عملکرد “بپاس” در دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان اردیبهشت ماه امسال ثبت شده است.

دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان ۱۴۰۰.۰۲.۳۱

حق بیمه صادره خسارت پرداختی
مبلغ (میلیون ریال) مبلغ (میلیون ریال)
۹.۲۰۶.۸۰۸ ۱.۵۵۴.۲۴۴

در پایان این گزارش می افزاید، رشته بیمه زندگی اندوخته دار در دوره مذکور همچون ماه گذشته بیشترین مبلغ حق بیمه صادره و خسارت پرداختی را از آن خود ساخته است. به طوریکه، حدود پنج هزار و دویست و چهارده میلیارد ریال حق بیمه در این رشته صادر شده است و خسارت پرداختی آن مبلغ پانصد و چهل و سه میلیارد و هشتصد و یازده میلیون ریال بوده است.

دوره عملکرد از ابتدای سال مالی جاری تا پایان ۱۴۰۰.۰۲.۳۱

شرح

حق بیمه صادره

خسارت پرداختی

مبلغ (میلیون ریال) سهم (درصد) مبلغ (میلیون ریال)
رشته زندگی اندوخته دار ۵.۲۱۳.۹۹۶ ۵۷ ۵۴۳.۸۱۱
نظرات بینندگان