arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

نخست‌وزیر اسرائیل: برنامه هسته‌ای ایران با دیگر کشورها متفاوت است، با آن کنار نمی‌آییم

نخست‌وزیر اسرائیل برنامه هسته‌ای آن را «متفاوت‌تر» از دیگر کشورها دانست و تاکید کرد که «ما با این مسئله کنار نخواهیم آمد». وی مدعی شد: «با توافق یا بدون توافق، ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مجهزشدن ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهیم داد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست‌وزیر اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد با اشاره به ادعای آنچه که «تهدید ایران» خواند، برنامه هسته‌ای آن را «متفاوت‌تر» از دیگر کشورها دانست و تاکید کرد که «ما با این مسئله کنار نخواهیم آمد».

بنیامین نتانیاهو که در مراسم معارفه داوید بارنع، رئیس جدید موساد، سخنرانی می‌کرد گفت بزرگترین تهدید علیه اسرائیل، «خطر حیاتی است که به وسیله تلاش‌های رژیم ایران برای مجهز شدن به سلاح هسته‌ای به وجود آمده است».

او این خطر را شامل «تهدید مستقیم برای نابودی کشور کوچک» اسرائیل «با سلاح اتمی و نیز تهدید به واسطه ده‌ها هزار موشک با پشتوانه یک چتر هسته‌ای» عنوان کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت این موضوع را با جو بایدن که «۴۰ سال» است با وی دوست است در میان گذاشته و مدعی شد: «با توافق یا بدون توافق، ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مجهزشدن ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهیم داد».

اشاره نتانیاهو به مذاکراتی است که در وین بین ایران و پنج قدرت جهانی به صورت مستقیم و آمریکا به صورت غیرمستقیم در جریان است تا تهران و واشینگتن در مورد چگونگی بازگشت به برجام و لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی با هم توافق کنند.

این مذاکرات که تاکنون پنج دور آن برگزار شده است گرچه «پیشرفت‌هایی» داشته ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

دولت جو بایدن، مشروط به آن‌که ایران تعهدات خود را در برجام انجام دهد، اعلام آمادگی کرده است که تحریم‌ها را لغو کند.

نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید: «امیدوارم که به این مرحله نرسیم، اما اگر مجبور به انتخاب باشیم، بین اختلاف با بزرگترین دوست‌مان آمریکا و از میان بردن تهدیدات وجودی، از بین بردن تهدید وجودی را انتخاب می‌کنیم».

 نتانیاهو از رئیس جدید موساد خواسته است که «هر کاری، تاکید می‌کنم هر کاری که ضروری باشد، انجام دهید تا جمهوری اسلامی ایران تحت هیچ شرایطی به سلاح هسته‌ای مجهز نشود».

داوید بارنع ۵۶ ساله روز سوم خرداد به عنوان رئیس جدید سازمان جاسوسی اسرائیل، موساد، معرفی شد. او ۲۵ سال سابقه کار در موساد دارد و فرماندهی برخی از عملیات‌های داخلی و خارجی این تشکیلات را برعهده داشته است.

نظرات بینندگان