arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۰۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

غریب آبادی: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده / نگارش متن توافق از یکی دو دوره قبل آغاز شده

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات وین اکنون وارد موضوعات بسیار مهم و اساسی رفع تحریم و تعهدات هسته ای رسیده است. این چند موضوع باید حل و فصل شود، هم از منظر ما رفع تحریم ها و هم از منظر اقدامات هسته ای که چنانچه برجام احیا شود باید ما انجام بدهیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رسیدن مذاکرات وین به مرحله حساسی خبر داد.

وی در برنامه تلویزیونی گفت: مذاکرات وین اکنون وارد موضوعات بسیار مهم و اساسی رفع تحریم و تعهدات هسته ای رسیده است. این چند موضوع باید حل و فصل شود، هم از منظر ما رفع تحریم ها و هم از منظر اقدامات هسته ای که چنانچه برجام احیا شود باید ما انجام بدهیم. تا این موضوعات هم حل و فصل نشود تفاهمی شکل نخواهد گرفت.

غریب آبادی افزود: این موضوعات اکنون تحت بررسی است و امکان آن وجود دارد که هیات ها بخواهند به پایتخت های خودشان برگردند و مشورت های لازم را انجام دهند و دستورالعمل های لازم را اخذ کنند.

او  گفت: نگارش متن از یکی دو دوره قبل آغاز شده، یعنی در سه حوزه تعهدات رفع تحریمی و تعهدات هسته ای و همچنین شیوه های اجرای این تعهدات در دو حوزه پیش نویس متن از یکی دو دوره قبل آماده شده و بر روی آن ها بحث و بررسی می شود.

وی بیان کرد: در هر دور از گفتگوها اختلافات کمتر شد ولی الآن به موضوعات بسیار مهم و کلیدی رسیده و آنچه که برای هیات جمهوری اسلامی ایران مهم است این است که در صورت احیای برجام، ایران تعهدات هسته ای فراتر از برجام را نخواهد پذیرفت و تمامی تحریم ها باید لغو و مورد راستی آزمایی قرار بگیرد.

نظرات بینندگان