arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۹ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

صادرات نفت عراق به ۲.۹ میلیون بشکه در روز رسید

عراق در ماه مه ۲.۹ میلیون بشکه در روز نفت با متوسط قیمت ۶۵.۴۶ دلار در هر بشکه صادر کرد که درآمد نفتی آن را تا ۵.۸۸ میلیارد دلار افزایش داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: عراق در ماه مه ۲.۹ میلیون بشکه در روز نفت با متوسط قیمت ۶۵.۴۶ دلار در هر بشکه صادر کرد که درآمد نفتی آن را تا ۵.۸۸ میلیارد دلار افزایش داد.

به گزارش رویترز، وزارت نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت این کشور در ماه مه برابر با 2.9 میلیون بشکه در روز بوده یعنی تغییر چندانی نسبت به ماه قبل از آن نداشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

طبق گزارش وزارت نفت عراق، صادرات از پایانه‌های بصره در جنوب این کشور در طول ماه مه برابر با 2.8 میلیون بشکه در روز بوده است در حالیکه صادرات از کرکوک از طریق بندر سیهان به 99 هزار بشکه در روز می‌رسید.

تقریبا کل درآمد دولت عراق، دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک، وابسته به صادرات نفت است. همه‌گیری کرونا و سقوط قیمت نفت ضربه سختی به اقتصاد این کشور زد به طوری که قادر به پرداخت حقوق کارگران بخش عمومی نبود.

درآمد نفت عراق در ماه مه تا 5.88 میلیارد دلار افزایش یافت. متوسط قیمت فروش نفت این کشور برابر با 65.46 دلار در هر بشکه بود یعنی بالاتر از 62.5 دلار در ماه آوریل.

نظرات بینندگان