arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

عذرخواهی از خبرنگاری که پایان جنگ جهانی دوم را اعلام نمود!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آسوشیتدپرس از خبرنگار خود که وی را در پایان جنگ جهانی دوم اخراج کرده بود، عذرخواهی کرد.

به گزارش انتخاب، ادوارد کندی خبرنگاری بود که در پایان جنگ جهانی دوم به مردم امریکا اعلام کرد جنگ به پایان رسیده است. اما از آنجا که ارتش امریکا هنوز نمی خواست مردم امریکا این خبر را بدانند از کار خود اخراج شد. با این حال با گذشت چندین دهه از این رویداد، آسوشیتدپرس بابت این مسئله عذرخواهی کرد.

در روزهای نهایی جنگ جهانی دوم بود که ادوارد کندی خبرنگار آسوشیتدپرس توسط نیروهای متفقین دعوت شد تا شاهد تسلیم شدن آلمان باشد، البته به یک شرط، اینکه این مسئله را تا مدت زمان مشخصی به طور رسمی اعلام نکند.

علت این تاخیر توافق سیاسی متفقین با روسیه درباره این مسئله بود. با این حال پس از آنکه رادیو آلمان خود این خبر را اعلام کرد، ادوارد کندی تصور کرد وی نیز باید تلفنی این خبر را اعلام کند تا مردم امریکا نیز بدانند جنگ جهانی دوم پایان یافته است.

وی تلفنی در گزارشی این خبر را اعلام کرد و با اعلام این خبر مردم امریکا به جشن و پایکوبی پرداختند. با این حال ارتش امریکا از این اقدام خبرنگار امریکا به شدت عصبانی شد و کمی بعد آسوشیتدپرس این خبرنگار را اخراج کرد اما حدود شش سال بعد آسوشیتدپرس از این خبرنگار عذرخواهی و اعلام کرد علت اعلام نشدن این خبر کاملا سیاسی بوده است و به هیچ وجه علت درخواست متفقین مبنی بر اعلام نشدن این خبر امنیت جانی افراد نبوده است.

سخنگوی آسوشیتدپرس اعلام کرد به طور کامل مشخص شده است آنچه کندی انجام داده کاملا صحیح بوده است.

البته عذرخواهی آسوشیتدپرس از این خبرنگار در حالی صورت می گیرد که وی دیگر در قید حیات نیست اما دختر وی عذرخواهی آسوشیتدپرس را پذیرفت.

دختر ادوارد کندی گفت اگر پدر من زنده بود به طور قطع از اینکه اقدام ژورنالیسیتی بزرگ وی تایید شده است بسیار خوشحال می شد.
نظرات بینندگان