arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

نگاهی به فواید کمتر شناخته شده  آووکادو

آووکادو منبع خوبی از پتاسیم است و می‌تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند. آووکادو در سال‌های اخیر به عنوان یک غذای محبوب شناخته شده و این میوه سبز به یک ماده اصلی در آشپزخانه‌های سراسر جهان تبدیل شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آووکادو منبع خوبی از پتاسیم است و می‌تواند به کاهش کلسترول LDL کمک کند. آووکادو در سال‌های اخیر به عنوان یک غذای محبوب شناخته شده و این میوه سبز به یک ماده اصلی در آشپزخانه‌های سراسر جهان تبدیل شده است.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، از این میوه چرب در سوپ، شیرینی و حتی ترافل شکلاتی استفاده می‌کند. بسته به نحوه پخت و پز، آووکادو می‌تواند جایگزین عالی چربی باشد که باعث نمی‌شود دسر‌های شما طعم آووکادو را داشته باشند.

اما چرا  آووکادو برای سلامتی شما مفید است:


منبع عالی پتاسیم

یک وعده ۱۰۰ گرمی (۳.۵ اونس) آووکادو حاوی ۴۸۵ میلی گرم (۰.۰۲ اونس) پتاسیم است. در مقایسه، یک موز ۳۵۸ میلی گرم (۰.۰۱ اونس) پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم دارد. طبق اطلاعات کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، این ماده معدنی به تنظیم عملکرد عصب و انتقال مواد مغذی به سلول‌ها در هنگام دفع زباله کمک می‌کند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، پتاسیم همچنین برای مقابله با فشار خون بالا کار می‌کند. سطح بالای سدیم می‌تواند فشار خون را افزایش دهد و پتاسیم اجازه می‌دهد سدیم بیشتری از طریق ادرار از بدن خارج شود. انجمن قلب آمریکا گفت، این به نوبه خود فشار خون ما را کاهش می‌دهد.

 

مملو از چربی‌های اشباع نشده هستند


چربی‌های اشباع نشده تک مولکول‌های چربی با یک پیوند کربن اشباع نشده هستند. به عبارت ساده، این یک چربی اشباع نشده است که بدون کاهش کلسترول خوب HDL، کلسترول LDL را کاهش می‌دهد. طبق اطلاعات کلینیک مایو، وقتی کلسترول LDL بیش از حد داشته باشید، در امتداد لبه‌های شریان‌های شما سفت و سخت می‌شود. این باعث کاهش جریان خون در عروق می‌شود که می‌تواند باعث لخته شدن خون و سایر عوارض پزشکی شود.

 آووکادو

مقدار زیادی فیبر


به دنبال مقداری فیبر هستید؟ شما غذای مناسبی پیدا کرده اید. آووکادو تقریباً ۷ گرم (۰.۲۵ اونس) فیبر در هر ۱۰۰ گرم (۳.۵ اونس) فیبر دارد. اطلاعات کلینیک مایو می‌گوید: غذا‌هایی که فیبر بیشتری دارند بیشتر از غذا‌های کم فیبر باعث سیری شما می‌شوند. طبق اطلاعات کلینیک مایو، این باعث می‌شود که آووکادو برای افرادی که وزن خود را کاهش می‌دهند، گزینه‌ای عالی باشد.


آووکادو سرشار از فولات است

این میوه چرب غنی از فولات است، با ۸۱ میکروگرم (۰.۰۰۰۰۰۲۸ اونس) در هر ۱۰۰ گرم (۳.۵ اونس) آووکادو، فولات یک عضو خانواده ویتامین B است که برای عملکرد مناسب مغز و بارداری سالم مهم است. دفتر ملی مکمل‌های غذایی موسسه بهداشتی توصیه می‌کند زنان در سنین باروری ۴۰۰ میکروگرم (۰.۰۰۰۰۱۴ اونس) فولات در روز مصرف کنید. فولات می‌تواند از ابتلا به نقایص هنگام تولد، به ویژه مواردی که مغز و ستون فقرات کودک را تحت تأثیر قرار می‌دهند، جلوگیری کند.

نظرات بینندگان