arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۰

نفتالی بنت، جانشین احتمالی نتانیاهو: به شهرک‌سازی‌ها ادامه می‌دهم

نخست وزیر احتمالی اسرائیل و رئیس حزب «یمینا» در اولین گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود گفت که علی‌رغم مخالفت دولت آمریکا، دست از شهرک سازی نخواهد کشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «نفتالی بنت» نخست‌وزیر احتمالی رژیم صهیونیستی شامگه پنج‌شنبه در یک گفت‌و‌گوی تلویزیونی پس از امضای توافق ائتلاف تشکیل کابینه، گفت که کابینه وی هرگز شهرک‌سازی‌ها را متوقف نخواهد کرد.

به نوشته عرب۴۸، او در گفت‌و‌گو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر نیاز باشد دست به عملیات نظامی علیه غزه یا لبنان خواهد زد و با اینکه احتمال دارد دولتش تحت فشار آمریکا برای توقف شهرک‌سازی‌ها قرار گیرد، اما هرگز دست از این کار برنخواهد داشت.

نفتالی بنت همچنین گفت: «بعید است که تکیه دولت به لیست مشترک عربی موجب بروز پیچیدگی‌هایی شود و در نهایت اگر ائتلاف تشکیل شود، دولت کار خود را آغاز می‌کند و اگر ائتلاف صورت نگیرد، به سمت انتخابات دیگر خواهیم رفت.»

او که تا پیش از این موضوع فلسطین را مایه آزار رژیم صهیونیستی می‌دانست، در این باره مدعی شد: «دعوای قومی اسرائیل و فلسطینی‌ها بر سر زمین نیست، فلسطینی‌ها موجودیت ما را به رسمیت نمی‌شناسند و آن‌گونه که پیداست آن‌ها تا مدت‌های طولانی در کار ما خواهند بود. به عقیده من در این موضوع باید درگیری‌ها کاهش یابد. هرجایی که امکانش باشد باید گذرگاه‌های بیشتری باز شود و کیفیت زندگی بهتر شده و کار و صنایع رونق یابد و ما چنین خواهیم کرد.»

نفتالی بنت در خصوص اینکه آیا احتمال دارد در خصوص پرونده هسته‌ای ایران با آمریکا به مخالفت بپردازد، گفت: «امنیت اسرائیل اولویت است، امنیت اسرائیل مهم‌تر از تمامی چیزهایی است که علیه ما در جهان گفته می‌شود، با این وجود شراکت با آمریکا از جمله با «جو بایدن» یک استراتژی و اصل است.»

«یائیر لاپید» رئیس حزب «یش عتید» ، بامداد روز چهارشنبه، موفق شده بود با «بنی گانتز» رهبر ائتلاف «آبی‌-سفید» برای تشکیل کابینه به توافق برسد و از این رو نخست‌وزیر ۱۲ ساله «بنیامین نتانیاهو» به پایان رسید.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه گزارش داده بود نفتالی بنت، رئیس حزب «یامینا» و یائیر لاپید، رئیس حزب یش عتید با تشکیل کابینه ائتلافی موافقت کرده‌اند. در این توافق مقرر شد که ابتدا بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست‌وزیر شود و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را به عهده بگیرد.

نظرات بینندگان