arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

سهام پست بانک واگذار می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان با واگذاری 49 درصد سهام شرکت پست بانک تا پایان برنامه پنجم توسعه موافقت کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از  مهر ، در جلسه روز سه شنبه مجلس گزارش کمیسیون اقتصاد در خصوص طرح یک فوریتی حذف نام پست بانک از فهرست شرکت های مشمول واگذاری قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی اعاده شده از شورای نگهبان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت. کمیسیون اقتصادی جهت تامین نظر شورای نگهبان ماده واحده این طرح را تغییر داد.

پیش از این بر اساس ماده واحده این طرح نام پست بانک از فهرست شرکت های مشمول واگذاری قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم حذف می شد اما با تغییر این ماده واحده مقرر شد واگذاری سهام شرکت پست بانک طبق قانون اجرای کلی سیاستهای اصل چهل و چهارم تا سقف 49 درصد تا پایان برنامه پنجم توسعه ادامه یابد.

واگذاری باقی مانده سهام تا سقف 80 درصد پس از مهلت یاده شده منوط به تداوم کلیه وظایف و مسئولیت های بانک مذکور در ارائه خدمات بانکی در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی توسط این بانک و یا محول شدن آن به حداقل یکی از بانک های دولتی است.
 
این ماده واحده با 130 رای موافق، 11 رای مخالف، 12 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید. 41 نماینده حاضر در مجلس نیز در رای گیری شرکت نکردند.
نظرات بینندگان