arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۶۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

بدترین خودرو از نگاه فرمانده ناجا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده ناجا گفت:افزایش توانایی اقتصادی مردم سبب شده تا از سال 88 به بعد حدود 12 میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل کشور وارد شود. این در شرایطی است که تا قبل از آن تنها 3 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کرد.

به گزارش فارس سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در سومین همایش ملی ایمنی و ترافیک گفت: دسترسی به اهداف بزرگ با وجود نقشه راهی علمی محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه عمر ورود خودرو به کشور به صد سال می‌رسد گفت: افزایش توانایی اقتصادی مردم سبب شده تا از سال 88 به بعد حدود 12 میلیون خودرو به چرخه حمل و نقل کشور وارد شود. این در شرایطی است که تا قبل از آن تنها 3 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کرد.

فرمانده ارشد ناجا خاطر نشان کرد: هم‌اکنون تکنولوژی در کشور ما وارد شده اما متأسفانه راهکارهای نهادینه آن در نظر گرفته نشده است. لذا ما در این زمینه نیازمند مدیریت هستیم تا خسارت‌ها به کمترین حد خود برسد.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه تا سال 79 ده میلیون نفر گواهینامه دریافت کرده بودند اظهار داشت: از این سال به بعد رشد شتابانی در دریافت گواهی‌نامه شکل گرفت تا ما شاهد صدور 19 میلیون گواهینامه بعد از این تاریخ در کشور باشیم.

فرمانده ارشد ناجا با بیان اینکه کارشناسان بر این باورند که تا یک دهه آینده کشته‌های جاده‌ای در سطح جهان رشد 70 درصدی خواهند داشت گفت: براساس این نظریه میزان مرگ و میر در ایران براثر تصادفات باید به 19 هزار نفر برسد. ولی ما این آمار را مدنظر نداریم و باید رقم کشته‌شدگان ما تا پایان برنامه پنجم توسعه به 10 هزار نفر کاهش یابد.

وی خاطر نشان کرد: پلیس، قانون، مردم و فرهنگ، وسیله نقلیه، راه و معبر از عمده حوزه‌هایی هستند که با سرمایه‌گذاری بر روی انها می‌توان از تلفات کاست و چرخه اقتصادی کشور را هدایت کرد.

احمدی‌مقدم بیان داشت: تقویت پلیس، حرفه‌ای شدن، اصلاح ساختارها و استفاده از مراقبت‌های الکترونیکی از مهمترین رویکردهایی است که می‌توان با توجه به آن از میزان تلفات در حوزه پلیسی کاست. ما به دنبال ایمن کردن تمامی بخش‌ها هستیم امیدواریم با ورود بخش خصوصی به این موضوع طی دو سال آینده مفید‌ترین نتایج آن را به دست آوریم.

فرمانده ارشد ناجا با اشاره به اصلاح قانون راهنمایی و رانندگی بعد از 40 سال اظهار داشت: اگر خودروی ایمن و پلیس وجود نداشته باشد و راه‌ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند این مردم هستند که می‌توانند با توسعه فرهنگی از میزان تلفات بکاهند. ما باید به سمت تغییر رویکرد استفاده از وسایل نقلیه حرکت کنیم چرا که هم اکنون بسیاری از مسئولین در کشورهای جهان وسایل نقلیه عمومی یا دوچرخه را به محل کار می‌رسانند.

احمدی‌مقدم بیان داشت: ایمنی خودرو مؤلفه‌ای است که باید خودرو‌سازان توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند چرا که مردم در حال هزینه‌کردن هستند. تولید‌کنندگان باید در راستای ارتقاء علمی استانداردهای خود گام بردارند. این در شرایطی است که هم اکنون پراید به عنوان بدترین خودروی کشور شناخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما در زمینه استانداردهای خودرو نباید عقب‌نشینی‌های مکرر داشته باشیم و باید با دادن مهلت‌هایی منطقی خودروسازان را مکلف به رعایت استانداردها کنیم.

این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه سخنان خود با اشاره به استقلال سازمان استاندارد اظهار داشت: خوشبختانه با این رویکرد استاندارد خودروها روندی رو به بهبود را طی کرده‌اند که امیدواریم با شرایط پیش‌رو این موضوع بیش از پیش در انظار عمومی نمایش داده شود.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در تهران روزانه یک و نیم نفر جان خود را از دست می‌دهند گفت: بخش مهمی از این تلفات مربوط به عابرین پیاده است لذا ایمن‌سازی معابر اصلاح پیچ‌ها و تقاطع‌ها، اصلاح علائم پلیسی باید در دستور کار قرار بگیرد تا ما شاهد کاهش تلفات باشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
8
فکر کنم منظور جناب فرمانده سال78 بوده نه 88!!!
احتمالا شما یا ایشون اشتباه کردید.
محمدرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
1
13
انتخاب یه چیزیت میشه ها !!!
ما که هرچی این متن زیر و رو کردیم اسم بدترین خودرو پیدا نکردیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
3
حتما افزایش توان اقتصادی
ناشناس
|
HONG KONG
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
2
7
"فرمانده ناجا با بیان اینکه در تهران روزانه یک و نیم نفر جان خود را از دست می‌دهند"
واقعا متاسفم که هنوز نمیتونیم درست و منطقی آمار بدیم ! روزانه یک و نیم نفر یعنی چی ؟ نمیشد حالا بگویند دو روزی سه نفر یه هفته ای 11 نفر
نظرات بینندگان