arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

پدیده مغناطیسی شدن ربطی به واکسن کرونا دارد؟

هیچ کدام از واکسن‌های موجود وارداتی و داخلی حاوی آهن نیستند و فقط برخی مقدار کمی آلومینیوم دارند که اثری در جذب فلز ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 هیچ کدام از واکسن‌های موجود وارداتی و داخلی حاوی آهن نیستند و فقط برخی مقدار کمی آلومینیوم دارند که اثری در جذب فلز ندارد.

کامران باقری لنکرانی روز یکشنبه با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته تصاویر ویدیویی از جذب فلزات از جمله قاشق در محل تزریق واکسن کرونا به خصوص نوع فایزر در صفحات اجتماعی منتشر شده است گفت: افرادی آن را دلیل تزریق میکروچیپس با واکسن دانسته اند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: جذب فلزات توسط برخی از انسان‌ها از قبل گزارش شده بود، و بررسی‌های دقیق فیزیکی نشان داد این موضوع ربطی به مغناطیس بدن ندارد و بیشتر به چسبناک بودن پوست این افراد مربوط می‌شود به نحوی که پاشیدن پودر تالک این اثر را از بین می‌برد.

لنکرانی اضافه کرد: هیچ کدام از واکسن‌های موجود از جمله چهار واکسنی که به ایران وارد شده است یا واکسن‌های داخلی در دست مطالعه حاوی آهن نیستند و فقط برخی مقدار کمی آلومینیوم دارند که اثری در جذب فلز ندارد.

به گفته وی به نظر می‌رسد تصاویر منتشر شده در این خصوص اگر ساختگی هم نباشند ربطی به واکسن نداشته باشند و نباید باعث کاهش واکسیناسیون آن هم در این شرایط شکننده جهانگیری کرونا شود.پدیده مغناطیسی شدن ربطی به واکسن کرونا ندارد و این شایعات را برخی افراد در جامعه منتشر می‌کنند تا ذهن مردم را نسبت به عوارض واکسن مشغول کنند و این افراد به دنبال واکسن هراسی هستند.

میزان 

نظرات بینندگان