arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

منبع عراقی: آمریکا از حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد مطلع بود

یک منبع امنیتی در عراق گفت، آمریکایی‌ها اطلاعاتی از حمله احتمالی به پایگاه عین الاسد در اختیار داشتند و آنها مطلع بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: یک منبع عراقی ادعا کرد که نیروهای آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق، اطلاعاتی درباره حمله‌ای داشتند که دیشب به پایگاه شد.

وبگاه شبکه خبری «RT» (راشاتودی) به نقل از یک منبع امنیتی عراقی که نام او را فاش نکرد نوشت: چند ساعت قبل از حمله [پهپادی] اطلاعاتی به نیروهای آمریکایی رسیده بود. آنها نیز به نوبه خود آماده مقابله با دو پرنده و ساقط کردن آن شده بودند».

شب گذشته رسانه‌ها از فعال شدن آژیرهای خطر در پایگاه عین الاسد خبر دادند و ساعتی بعد اعلام شد که این اتفاق در نتیجه حمله پهپادی به پایگاه عین الاسد صورت گرفته است. این پایگاه، بامداد امروز، با دو پهپاد هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعت ۱:۳۵ بامداد به وقت محلی صورت گرفته و نیروهای آمریکایی بسرعت مسیرهای منتهی به این پایگاه را بسته‌اند.

خبرگزاری عراقی «ناس» نیز همزمان با این گزارش خبر داد که مرکز اطلاع‌رسانی عراق در بیانیه‌ای حمله پهپادی به عین الاسد را تأیید کرده است. در بیانیه مذکور آمده است که پدافند هوایی مستقر در پایگاه عین الاسد «با دو پهپاد مقابله کرده و توانسته آن‌ها را سرنگون کند».

راشاتودی گزارش کرد که به گفته این منبع نظامی، «اطلاعات به دست آمده حاکی است که در دوره آینده نه تنها این حملات [به مواضع نظامیان اشغالگر آمریکایی در عراق] قطع نمی‌شود، بلکه افزایش خواهد یافت».

بسیاری از احزاب و گروه‌های عراقی خواستار خروج نظامیان آمریکا از عراق هستند. آنها حضور نظامیان آمریکا در خاک کشورشان را بعد از مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق، اشغالگری می‌دانند.

نظرات بینندگان