arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

ساركوزي: عاشق زندگيم، مرا تنها بگذاريد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نيكولا ساركوزي با تاكيد بر اين موضوع كه قصد دارد براي هميشه سياست را رها كند، گفت: به حدي عاشق زندگي هستم كه از آن دلگير نمي‌شوم!

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، نيكولا ساركوزي، رئيس‌جمهوري مغلوب انتخابات رياست‌جمهوي فرانسه بعد از آن كه در انتخابات اين كشور متحمل شكست شد،‌ گفت كه از مردم مي‌خواهد او را تنها بگذارند تا زندگي آرامي را در كنار همسرش "كارلا بروني" داشته باشد.

به نوشته روزنامه "ديلي ميل"، ساركوزي 57 ساله و محافظه‌كار گفت: اميدوارم زندگي عادي داشته باشم؛ من در اين انتخابات مغلوب شدم، اما روزنامه‌نگاران همچنان اجازه نميدهند كه استراحت داشته باشم.

ساركوزي در ادامه افزود: اين درحالي است كه ترجيح مي‌دهم مرا به آرامي كنار بگذارند، قادر نيستم در كنار خانواده‌ام ناهار صرف كنم.

ساركوزي در انتخابات رياست‌جمهوري فرانسه كه روز يكشنبه برگزار شد، در مقابل رقيب سوسياليست خود فرانسوا اولاند شكست خورد.

وي با دعوت از تيم مبارزاتي خود به كاخ اليزه به آن‌ها اعلام كرد كه وي از سياست كناره‌گيري كرده و بازنشسته شده است؛ وي در جريان نشست يك ساعته‌اش اعلام كرد كه به دنبال كسب كرسي براي حزب خود (UMP) در انتخابات پارلماني ماه ژوئن نيست.

وي در اين باره گفت: دوران من گذشته است و من هم‌اكنون يك نامزد قانوني نيستم.

ساركوزي با اشاره به ساير رهبراني كه از بحران اقتصادي در سال 2008 ميلادي انتخابات را از دست داده‌اند، افزود: البته بهتر بود كه پيروز مي‌شدم اما تنها كافي است كه به ديگران نظر بيفكنيد تا ببينيد چگونه سمت خود را ترك گفتند؛ شكست ما آنچنان كه راي‌دهندگان و رسانه‌ها پيشتر پيش‌بيني كرده بودند، يك شكست نبود.

رئيس‌جمهوري سابق فرانسه با تاكيد بر همبستگي اعضاي حزبش گفت كه از يكديگر جدا نشويد و افزود كه نتايج انتخابات بسيار نزديك به پيش‌بيني‌ها بود، اين مساله درستي حرف‌هاي من را به شما اثبات مي كند؛ ما با يكديگر بسيار متحد بوديم.

ساركوزي به صورت رسمي تا 15 مه سال جاري ميلادي و تا زماني كه مراسم تحليف فرانسوا اولاند در كاخ اليزه برگزار شود، به عنوان رئيس جمهور باقي مي‌ماند.
نظرات بینندگان