arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

چرا هم اکنون شرایط جهان به نفع ایران است؟

دو حامی مقابله ی غرب با ایران هسته ای متحمل دو شکست انتخاباتی شده اند. در ابتدا نیکلا سارکوزی کاخ الیزه را به اولاند سوسیالیست واگذار کرد و سه روز بعد هم، دو حزب تشکیل دهنده ی دولت ائتلافی دیوید کامرون، در انتخابات انگلیس با شکست مواجه شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : دبکا نوشت: دو حامی مقابله ی غرب با ایران هسته ای متحمل دو شکست انتخاباتی شده اند. در ابتدا نیکلا سارکوزی کاخ الیزه را به اولاند سوسیالیست واگذار کرد و سه روز بعد هم، دو حزب تشکیل دهنده ی دولت ائتلافی دیوید کامرون، در انتخابات انگلیس با شکست مواجه شدند.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هرگز تصور نمی کرد که در مقابل تغییرات پیش آمده در اروپا، این چنین در مقابل ایران تنها بماند.

دنیس راس، مشاور سابق اوباما در امور ایران که پیغام رسان کاخ سفید به اسرائیل هست، روز 6 می گفت: اسرائیل به راکتور عراق در سال 1981 و تاسیسات هسته ای سوریه در سال 2007 بدون هیچ هیاهو و سخنی حمله کرد. پس چرا اسرائیلی ها هم اکنون در خصوص حمله به ایران آنقدر سخن می گویند؟

وی در پاسخ به این سئول خود گفت: رهبران اسرائیل با این سخنان به دنبال انگیزه بخشیدن به دنیا برای افزایش فشار بر روی ایران و سخت تر کردن تحریم ها علیه این کشور هستند تا رژیم اسرائیل به ایران حمله نمی کند و حتی اگر تحریم ها و دیپلماسی موثر نبود، کسی به حمله ی اسرائیل به ایران اعتراض نکند.

دبکا در ادامه نوشت: به نظر می رسد، دنیس راس اختلاف بین امریکا و اسرائیل و تلاش های ریگان برای جلوگیری از حمله به راکتور عراق را فراموش کرده است.

سخنان راس، بیش از همه نارضایتی و خسته شدن دولت اوباما از گفتگوهای اسرائیل با امریکا را منعکس می کند. اوباما هم اکنون به دنبال رها کردن مسئله ی ایران و تلاش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری است.

دبکا نوشت: شرایط از چندین جهت به نفع ایران شده است:

1. باراک اوباما از هرگونه جنگ با ایران در طول مبارزات انتخاباتی اش دوری می کند. او حتی از رهبران جهان خواست که به او فرصت دهند.

2. اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه نیاز به زمان دارد تا در ابتدا خود را پیدا کند و سپس اقتصاد ورشکسته فرانسه و  یورو را از بحران نجات دهد. او در ماه های آینده هیچ زمانی برای توجه به برنامه هسته ای ایران نخواهد داشت.

3. ده روز پیش، نتانیاهو، "ایمدرور" مشاور امنیتی خود را به سفری دوره ای به کشورهای اروپایی فرستاد تا موضع اسرائیل در خصوص ایران را روشن سازد. اما وی هرگز تصور نمی کرد که به چنین سرعتی مسئله ایران برای اروپا بسیار بی اهمیت شود. چراکه دولت های غربی در تلاش برای کاهش مشکلات اقتصادی خود هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
9
103
سلام آیا شرایط داخل ایران هم به نفع مردم هست؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
8
101
تحلیل ساده لوحانه ـ
نظرات بینندگان