arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

رئیس کنست اسرائیل: رای‌گیری درباره کابینه جدیدتوسط «لاپید» هفته آینده انجام می‌شود

خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس کنست اسرائیل خبر داد که رای‌گیری درباره کابینه جدید این رژیم که توسط «یائیر لاپید» رئیس حزب یش عاتید تشکیل خواهد شد،‌ هفته آینده انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از رئیس کنست رژیم صهیونیستی خبر داد که رای‌گیری درباره کابینه جدید این رژیم که توسط «یائیر لاپید» رئیس حزب یش عاتید تشکیل خواهد شد،‌ هفته آینده انجام می‌شود.

پیش از آن، «یائیر لاپید» رئیس حزب یش‌عتید در نامه‌ای به «رووین ریولین»‌ رئیس رژیم جعلی اسرائیل، اعلام کرد که کابینه ائتلافی را با هفت حزب دیگر شامل یامینا، کارگر، لیست مشترک اعراب، آبی‌وسفید، اسرائیل بیتُنا، امید جدید و مرتص تشکیل داده است. 

در این توافق کابینه که نخست‌وزیری آن به‌صورت چرخشی است، بنت به‌عنوان رئیس حزب یامینا ابتدا به مدت دو سال نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود و در نیمه دیگر (دو سال بعدی) لاپید در این سمت قرار می‌گیرد.

نتانیاهو پیشتر در آخرین تقلاهای خود برای باقی‌ماندن در قدرت، از نمایندگان کنست خواست تا به اعضای کابینه پیشنهادی احزاب مخالف خود، رأی موافق ندهند.

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در آخرین تقلاهای خود برای باقی‌ماندن در قدرت، بار دیگر سعی کرد از موضوع ایران و توافق هسته‌ای برای منصرف‌کردن نمایندگان کنست از رأی‌دادن به کابینه جدید سوءاستفاده کند.

نتانیاهو عصر یکشنبه طی سخنرانی در جمع اعضای حزب خود (لیکود) مدعی شد اگر کابینه جدیدی تشکیل شود که در آن «نفتالی بِنِت» نخست‌وزیر باشد، تل‌آویو مجبور می‌شود که توافق هسته‌ای آمریکا با ایران را بپذیرد.

وی با بیان اینکه تل‌آویو توسط دولت جدید واشنگتن تحت فشار بسیاری برای پذیرفتن احیای توافق هسته‌ای ایران قرار دارد، اما مدعی شد که خودش تاکنون در برابر این فشارها مقاومت کرده است.

نتانیاهو که خود را در یک قدمی از دست‌دادن قدرت ۱۲ ساله در رژیم جعلی اسرائیل می‌بیند، گفت: «این کابینه‌ای خواهد بود که نمی‌تواند در برابر فشارهای آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران مقاومت کند، [توافقی] که به ایران بمب اتمی می‌دهد تا ما را تهدید کند».

نظرات بینندگان