arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱

جزئیاتی جدید از تعطیلی "هفت"/ مجری آینده، هر کس جز جیرانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه سینمایی «هفت» به گفته مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 تا یک ماه تعطیل خواهد شد و سری جدید این برنامه با مجری دیگری غیر از جیرانی کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش انتخاب، اظهارات فضل‌الله شریعت پناهی مدیر گروه اجتماعی شبکه 3 درباره برنامه «هفت» توسط خبرگزاری سینمای ایران در زیر آمده است:

این برنامه با وجود نقاط قوت و ضعفی که دارد به دلیل نبود یک برنامه ثابت سینمایی همچنان حفظ شده است. این برنامه پس از این دو سال به یک برنامه ثابت و پایدار در زمینه سینما تبدیل شده و توانسته مخاطبان عام و خاص و خود را پیدا کند.

در حال حاضر بسیاری از بیننده‌ها اطلاعات جدید روز سینما را با این برنامه کسب می‌کنند و همچنین سینماگران نیز برای بیان مشکلات خود به این برنامه رجوع می‌کنند.

در نامه سرگشاده 21 رسانه جبهه فرهنگی انقلاب به ضرغامی برخی از افراد دلسوز نظام، نظراتی را مطرح کردند که طی آن عزت‌اله ضرغامی نیز تذکراتی را به برنامه دادند.

جیرانی نیز نقطه نظراتی را در زمینه این بیانیه عنوان کرد که این نظرات کاملا شخصی بوده و بدون اطلاع ما اقدام به این کار کرد.

{با اشاره به اظهارات جیرانی پیرامون بحث دولتی شدن سینما و اعلام جهت‌گیری مقابل این جریان و حمایت از واگذاری سینما به صنوف واقعی} «برنامه «هفت» منتسب به جریان و گروه خاصی نیست و اعلام مجری برنامه در زمینه حمایت از این جریان اشتباه بوده است.

«برنامه «هفت» یک برنامه یکنواخت و یکسان نیست، ممکن است در این برنامه مجری و یا مهمانان حرف‌هایی را مطرح کنند که باب میل برخی از افراد نباشد اما این مسئله دلیلی برای تداوم این روند نمی‌باشد. قرار نیست همیشه حرف‌هایی زده شود که عده‌ای ناراحت شوند.

من با این گفته جیرانی که عرصه فرهنگ عرصه گفت‌وگو است کاملا موافق هستم؛ زیرا با این روند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و در این راستا نباید هراس داشته باشیم که عده‌ای موضوعاتی را مطرح کنند که مشکل‌ساز شود.

«برنامه «هفت» سعی داشته تا در طول این مدت آستانه تحمل مسئولان و سینماگران را در زمینه نقد بالا ببرد و همچنین با باز کردن فضای نقد اجازه بیان اظهار نظرات مختلف را به افراد بدهد.»

یکی از نقاط قوت جیرانی این است که هر زمان که در برنامه اشتباه کرده بود، به اشتباهات خود اعتراف کرد. همواره به جیرانی گفته‌ام که باید این موضوع را از خودمان شروع کنیم و نقد را قبول کنیم.

قرار است تغییر و تحولاتی در برنامه «هفت» رخ دهد که این امر نیازمند یک استراحت یک ماهه گروه است. برهمین اساس همزمان با شروع پخش جام ملت‌های اروپا برنامه یک ماه تعطیل می‌شود. به احتمال قوی با درگیر شدن جیرانی در خصوص ساخت سریالی برای شبکه یک، وی از برنامه «هفت» خداحافظی می‌کند. برهمین اساس ما در حال مذاکره برای یافتن یک مجری دیگر هستیم.
 
جیرانی درباره خداحافظی‌ با «هفت» گفت:

فریدون جیرانی نیز در این زمینه مطالبی را مطرح کرد که مهمترین آنها در زیر می‌آید:

خداحافظی من ربطی به نامه سرگشاده به رئیس سازمان ندارد. این خداحافظی مدت‌ها پیش به سیما اعلام شد و ارتباطی به نامه سرگشاده به رئیس سازمان صدا و سیما ندارد. در واقع این پیشنهاد به دلیل آغاز سریال تازه‌ام و سفر به خارج از کشور عنوان شد.

{در پاسخ به انتقادهای مدیر گروه اجتماعی در مورد موضع‌گیری‌های جیرانی} در این باره صحبتی نمی‌کنم.

{آیا تذکرات عزت‌اله ضرغامی در خصوص این نامه سرگشاده دلیلی برای این تصمیم بوده است} عزت‌الله ضرغامی همیشه حامی ما بوده است و نه تنها از طرف رئیس سازمان تذکری به ما داده نشده است، که حتی در طول مدت این چند روزه صحبتی هم با وی نداشته‌ایم.

در خصوص ادامه تهیه کنندگی مذاکره‌ای انجام نشده است. نوع ادامه همکاری من با این برنامه تا سه هفته دیگر و تعطیلی یک ماهه برنامه مشخص می‌شود.
نظرات بینندگان