arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

سه مقام سابق و دو شرکت ایرانی از فهرست تحریم های آمریکا خارج شدند / کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

خزانه داری آمریکا در اطلاعیه ای در وب سایت خود، احمد قلعه بانی، فرزاد بازرگان و محمد معینی را از لیست افراد تعیین شده تحت تحریم های ایالات متحده حذف کرده است. در پی این اقدام، قیمت های نفت در روز پنجشنبه کاهش یافت. گزارش های نادرست مبنی بر لغو تحریم های "مقامات نفتی" ایران توسط ایالات متحده که توسط تاجران گزارش شده بود، علت این کاهش قیمت بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سه مقام سابق و دو شرکت ایرانی از فهرست تحریم های آمریکا خارج شدند /  کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانیخزانه داری آمریکا روز پنجشنبه مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران را از یکی از لیست های تحریم خود خارج کرد. یکی از مقامات آمریکایی این را اقدامی عادی و غیرمرتبط با تلاش ها برای ازسرگیری اجرای توافق هسته ای ایران خواند.

به گزارش «انتخاب»؛ خزانه داری آمریکا در اطلاعیه ای در وب سایت خود، احمد قلعه بانی، فرزاد بازرگان و محمد معینی را از لیست افراد تعیین شده تحت تحریم های ایالات متحده حذف کرده است.

همچنین در این بیانیه شرکت‌ SEA CHARMING SHIPPING COMPANY مستقر در جزایر مارشال و شرکت AOXING SHIP MANAGEMENT SHANGHAI مستقر در چین دو شرکتی هستند که نامشان از فهرست تحریم‌ها حذف شده‌‌اند.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، این اقدام را "روال مرسوم در وزارت خزانه‌داری و بدون ارتباط با توافق هسته ای ایران" توصیف کرد.

در پی این اقدام، قیمت های نفت در روز پنجشنبه کاهش یافت. گزارش های نادرست مبنی بر لغو تحریم های "مقامات نفتی" ایران توسط ایالات متحده که توسط تاجران گزارش شده بود، علت این کاهش قیمت بود.

معاملات آتی ایالات متحده و برنت در گزارش های اولیه به شدت افت کردند و پس از آنکه بازار مطلع شد وزارت خزانه داری آمریکا فقط یک مقام شرکت ملی نفت ایران را از لیست تحریم های خود حذف کرده است، کاهش قیمت ادامه نیافت و تا حدی جبران شد.

از ساعت 12:43 بعد از ظهر معاملات آتی برنت Brent با 19 سنت ( 0.3٪) کاهش به 72.08 دلار در هر بشکه و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 16 سنت افت به 69.80 دلار رسید.

 

نظرات بینندگان