arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۶ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۰

تهدیدکننده بانوان آملی با سلاح گرم در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای برخی از بانوان ، آنان را تهدید به قتل با سلاح گرم می‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از شناسایی و دستگیری متهمی خبر داد که با ایجاد مزاحمت در فضای مجازی برای برخی از بانوان ، آنان را تهدید به قتل با سلاح گرم می‌کرد.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا مازندران، سرهنگ سامع خورشاد گفت : در پی مراجعه چند تن از بانوان به پلیس فتا شهرستان آمل مبنی بر مزاحمت در شبکه‌های اجتماعی و تهدید به‌قتل‌، در این راستا پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود : با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا ، مشخص شد که متهم ارتباط دوستی با شاکیان داشته است و با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با اکانت های مختلف ، اقدام به تهدید به‌قتل شاکیان و خانواده هایشان به صورت لایو با سلاح گرم می نمود که در نهایت با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به مقامات ذی‌صلاح قانونی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: در بازرسی به عمل آمده از خانه متهم یک قبضه سلاح گرم پنج تیر با مقادیری قابل توجه فشنگ کشف شده است.

وی بیان داشت: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی وقتی با ادله دیجیتال انکارناپذیر روبه‌رو شد ، به جرمش اعتراف و انگیزه اش را اخاذی اعلام کرد.

سرهنگ خورشاد به هموطنان توصیه کرد در صورتی که با مواردی همچون موضوع این پرونده مواجه شدند به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کند، توجه نکرده و به سرعت موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی محل امنی برای نگهداری تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد نیست، از شهروندان خواست از بارگذاری عکس‌های شخصی و خانوادگی به‌ عنوان عکس پروفایل در حساب‌های کاربری و اشتراک گذاری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران با معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از کاربران درخواست کرد تا از مطالب آموزشی این سایت استفاده و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه، آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

نظرات بینندگان