arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

رییس ستاد انتخابات کشور: تاکنون مسأله مهم امنیتی گزارش نشده

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده و همچنین دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده و همچنین دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، جمال عرف در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه در حوزه ریاست جمهوری بیش از ۶۷ هزار و در شوراها ۷۵ هزار صندوق رای استفاده خواهیم کرد، اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط رای هستند. رای اولی ها ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر هستند.

وی ادامه داد: تمام اقلام انتخاباتی به شعب ارسال شده است. دستورالعمل های بهداشتی و دستورالعمل های تبلیغاتی به ستادها اعلام شده است. در خارج کشور ۴۵۰ صندوق خواهیم داشت.

معاون سیاسی وزیر خاطرنشان کرد: ۲۷ خرداد تبلیغات انتخاباتی به پایان می رسد.

وی درباره تامین امنیت انتخابات گفت: ستاد امنیت انتخابات کار خود را انجام داده و جلسات مستمر داشته اند. با اعضای شورای امنیت کشور جلسه داشته اند و پیش بینی های لازم را انجام داده اند. تاکنون مسأله مهم امنیتی گزارش نشده است و در امنیت کامل انتخابات را برگزار می کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نگرانی از بابت رعایت پروتکل ها داریم و تذکر های لازم به ستادهای نامزدها داده شده است، اظهار کرد: تعرفه های لازم برای دور دوم انتخابات چاپ شده است و اگر انتخابات به مرحله دوم رفت، آمادگی برگزاری دور دوم در جمعه بعد از ۲۸ خرداد را داریم.

عرف درباره میزان مشارکت در انتخابات تصریح کرد: بخشی از نظرسنجی ها در فضای مجازی در اختیار همه است و البته فاصله ده درصدی در نظرسنجی ها وجود دارد و اختلافی بین ۳۷ تا۴۷ درصدی وجود دارد. از دستگاه های نظرسنجی دعوت کرده و درباره این اختلاف سوال کرده ایم. باز هم با آنها جلسه داریم تا ستاد انتخابات به عدد دقیق تری از میزان مشارکت و احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم برسد.

نظرات بینندگان