arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

رامبد جوان گرفتار در چاه «مردم معمولی»

سریال رامبد جوان که هر هفته ۲ قسمت آن پخش می‌شود، حتی بعد از تغییرات هم چنگی به دل مخاطبان نزده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 سریال رامبد جوان که هر هفته ۲ قسمت آن پخش می‌شود، حتی بعد از تغییرات هم چنگی به دل مخاطبان نزده است.

مدتی پیش پس از اعتراض فراوان مخاطبان به کیفیت سریال «مردم معمولی»، این مجموعه پس از انتشار ۶ قسمت، کمی تغییر مسیر داد و قسمت‌هایی که تا پیش از این تغییر، منتشر شده بود از آرشیو فیلیمو حذف شد، بنابراین قسمت هفتم سریال به عنوان قسمت اول در دسترس مخاطبان قرار گرفت. آیا ایجاد تغییر در سبک و ساختار «مردم معمولی» اوضاع را به نفع سریال تغییر داده و در مقایسه با ۶ قسمت قبلی چه تغییراتی در این مجموعه ایجاد شده است؟ در ادامه مطلب تغییر و تحولات سریال را بررسی کرده‌ایم.

قصه‌محور شدن «مردم معمولی»

سریال «مردم معمولی» به سبک سیت‌کام ساخته شده بود و در لوکیشن ثابت با استفاده از شخصیت‌های ثابت، ماجراهایی را روایت می‌کرد. یکی از انتقادات اصلی مخاطبان راجع به مجموعه «مردم معمولی» این بود که سریال قصه و هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و موقعیت‌هایی که در سریال به عنوان موقعیت کمدی می‌بینیم، بامزه نیستند. مهم‌‎ترین تغییر در ادامه سریال «مردم معمولی» از همین جا آغاز شده است. سازندگان سریال تصمیم گرفتند از قسمت هفتم، این مجموعه قصه‌محور باشد و سریال هر بار داستان مربوط به شخصیت‌های خاصی را دنبال کند. در «مردم معمولی» جدید هر چند قسمت از سریال به یک قصه مشخص و دنباله‌دار می‌پردازد و پس از به سرانجام رسیدن ماجرا، داستان جدیدی در رابطه با کاراکترهای دیگری روایت می‌شود.

کیفیت قصه‌ها

هرچند که قصه‌محور شدن «مردم معمولی» می‌تواند مخاطب را بیشتر از قبل برای دنبال کردن سریال ترغیب کند، اما این موضوع کاملا بستگی به کیفیت داستان‌های سریال دارد. قصه‌هایی که تا قسمت نهم در سریال دیده‌ایم، مربوط به ماجراهایی مانند ازدواج کاراکترهای سریال با یکدیگر یا بازگشت عشق قدیمی یکی از شخصیت‌ها بوده است. این موضوعات آن قدر ظرفیت نداشته‌اند که انگیزه پیگیری سریال را در مخاطب تقویت کنند. «مردم معمولی» به قصه‌های جذاب‌تر و سرگرم‌کننده‌تری احتیاج دارد تا نسبت به قسمت‌های اولیه، تحول مهمی در آن ایجاد شود. طبق آن چه در واکنش‌های مخاطبان دیده می‌شود، با انتشار قسمت‌های جدید هم اتفاق مهمی برای سریال رخ نداده است.

بازی بازیگران

از همان ابتدا یکی از نقاط ضعف سریال «مردم معمولی»، شخصیت‌های کلیشه‌ای، بازی‌های اغراق‌شده و ضعیف بود. تغییراتی که در سریال به وجود آمده، نتوانسته این ایراد را برطرف کند. البته که رامبد جوان در قسمت‌های جدید نسبت به ۶ قسمت اول تغییری در بازی خود ایجاد و سعی کرده حالت عادی صورتش را بیشتر حفظ کند و بیشتر با لحن معمولی صحبت کند، اما همچنان کاراکتر بامزه‌ای نیست. شبنم مقدمی نیز نسبت به ۶ قسمت قبلی حضور پررنگ‌تری در سریال داشته و بازی نسبتا کنترل‌شده‌تری دارد، اما این بازیگر در مقایسه با خودش و بازی‌های خوبی که از او دیده‌ایم، همچنان حضور راضی‌کننده‌ای در سریال ندارد. دیگر بازیگران سریال مانند خاطره اسدی، کمند امیرسلیمانی و لیلی رشیدی نیز تغییر قابل توجهی نداشته‌اند، بنابراین نمی‌توان گفت کیفیت بازی‌ها در قسمت‌های جدید تغییر عجیب و غریبی داشته است.

حضور بازیگران جدید به عنوان مهمان

یکی دیگر از تغییرات، مربوط به حضور بازیگران مهمان در سریال بوده است. تا به حال سپند امیرسلیمانی، مهران غفوریان و شبنم فرشادجو، به عنوان بازیگر مهمان در «مردم معمولی» ایفای نقش کرده‌اند. در شرایطی که قصه‌ها به اندازه کافی جذاب نیستند، موقعیت‌های کمدی موقعیت‌های ساده، تکراری و پیش پا افتاده‌ای هستند، نقش‌هایی که به تناسب داستان اضافه می‌شوند و حضور بازیگر مهمان نیز نمی‌تواند کمک زیادی به بالا رفتن سطح کیفیت سریال و شوخی‌ها بکند، بنابراین «مردم معمولی» همچنان نتوانسته با تغییر مثبت و چشمگیری مخاطب را راضی کند.

روزنامه خراسان 

نظرات بینندگان