arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

اخبار پلیس تهران؛ از کشف داروهای غیرمجاز تا انهدام باند سارقان

پلیس تهران بزرگ طی 24 ساعت گذشته، از کشف حدود ۱۷ هزار قرص و ۲۲ لیتر شربت دارویی غیرمجاز، ۸۴ کیلوگرم مواد مخدر و انهدام باند سارقان منزل و لوازم خودرو خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس تهران بزرگ طی 24 ساعت گذشته، از کشف حدود ۱۷ هزار قرص و ۲۲ لیتر شربت دارویی غیرمجاز، ۸۴ کیلوگرم مواد مخدر و انهدام باند سارقان منزل و لوازم خودرو خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران توضیح داد: ماموران گشت جاده این پلیس حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به تهران و کنترل خودروهای عبوری در حوالی پاسگاه "نعمت آباد" به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور توقف خودرو را اعلام کردند.

سرهنگ " عبدالوهاب حسنوند " با بیان اینکه راننده و سرنشین خودرو بدون توجه به فرمان‌های پلیسی از محل متواری شدند، افزود: خودروی متهمان در یک عملیات پلیسی پس از شلیک سه تیر هوائی متوقف و هر ۲ متهم دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از صندوق عقب خودرو ۱۶ هزار و ۷۳۰ عدد قرص و ۲۲ لیتر و ۵۰۰ میلی لیتر شربت غیرمجاز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مخدر تهران اظهار داشت: این نوع داروها برای کنترل اعتیاد استفاده می‌شود اما گاهی اوقات مصرف همین داروها هم به نوعی حکم ماده مخدر را پیدا کرده و مصرف‌کنندگان به آن اعتیاد پیدا می‌کنند.

کشف ۸۴ کیلوگرم تریاک در اتوبان شهید "هاشمی"

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اعلام کرد: در پی ارجاع چندین فقره گزارش و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت مجرمانه یکی از سرکردگان سابقه دار قاچاق مواد مخدر، پرونده‌ی در این رابطه تشکیل و تیمی از پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب، مامور رسیدگی به پرونده شدند.

حسنوند افزود: با پیگیری‌های شبانه‌روزی فعالیت متهم و با انجام چندین مرحله تحقیقات گسترده پلیسی و زیر نظر گرفتن رفت و آمدهای نامبرده مشخص شد وی با مراجعه به یکی از استان‌های جنوبی، مقادیری مواد مخدر را از مبدا استان‌های جنوبی تهیه و قصد دارد آن را از شهرهای بین راه توسط یک دستگاه کامیونت به تهران منتقل کند.

وی تصریح کرد: با مشخص شدن روش کار متهم و شناسایی محور حرکتی وی با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران پایگاه دهم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ به اتوبان شهید "هاشمی" اعزام و محدوده را زیر نظر گرفتند.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تکمیل اقدامات مقدماتی شمارش معکوس برای دستگیری متهم آغاز و در نهایت شب گذشته خودروی سوژه مورد نظر در اتوبان مذکور مشاهده و بلافاصله متوقف شد.

حسنوند گفت: با توقف خودرو، متهم دستگیر شد و بلافاصله خودرو وی مورد بازرسی قرار گرفت که با هوشیاری و تلاش ماموران در نهایت پس از ۲ ساعت جستجو و بازرسی ۸۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در زاپاس خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری به همراه مواد مکشوفه به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل و پس از انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

اخبار پلیس تهران؛ از کشف داروهای غیرمجاز تا انهدام باند سارقان 
انهدام باند سارقان منزل در "سید خندان"

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: شاکی پرونده‌ای با مراجعه به کلانتری "سید خندان" توضیح داد ساعت ۲۰ هجدهم اردیبهشت ماه از منزل خارج و حدود یک ساعت بعد در پی تماس همسایگان از سرقت منزلم مطلع شدم و پس از بازگشت مشاهده کردم که سارق یا سارقان با تخریب توپی قفل درب ورودی ساختمان و درب واحد وارد و مقادیری طلاجات به ارزش تقریبی ۴۵ میلیون تومان را به سرقت برده‌اند.

سرهنگ کارآگاه "سعید مجیدی" گفت: تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل به محل سرقت اعزام و در بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته جغرافیای وقوع جرم مشخص شد ۲ مرد پس از شناسایی واحد و اطمینان از نبود ساکنان اقدام به تخریب درب ورودی ساختمان کرده و مرتکب سرقت می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه کارآگاهان ردپای یکی از مجرمان سابقه‌دار به اسم "فریبرز" را کشف کردند و بلافاصله اقدامات گسترده پلیسی برای دستگیری سارق آغاز شد.

وی افزود: علیرغم جابجایی‌های متعدد محل سکونت و مخفیگاه و حرفه‌ای عمل کردن فریبرز و هوشیاری بالای او نهایتاً در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: پس از انجام تحقیقات فریبرز به بزه انتسابی اعتراف کرد و ارتکاب سرقت با همکاری همدستانش و سرکردگی فردی به نام "سیاوش" را قبول کرد.

به گفته مجیدی، اقدامات لازم انجام و پرونده تکمیلاً به دادسرا ارسال و متهم با صدور قرار تامین متناسب تحویل مراجع قضائی شد؛ همچنین پیگیری‌های ویژه در راستای جلب و دستگیری سایر اعضای باند به صورت جدی در دستور کار کارآگاهان قرار دارد.

باند سرقت لوازم خودروها منهدم شد

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: در پی دریافت پرونده‌ای از کلانتری ۱۰۴ "عباس آباد" به همراه یک متهم، کارآگاهان با بررسی صحنه سرقت و تحقیقات پلیسی متوجه شدند متهم با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و همکاری فرد دیگری در صحنه سرقت حاضر و اموال شاکی را سرقت کرده‌اند.

سرهنگ "قاسم دستخال" افزود: با شناسایی همدست متهم و تحت نظر قرار دادن وی، مخفیگاهش در "نظام آباد" شناسایی و در یک عملیات پلیسی دومین متهم پرونده نیز دستگیر و تعدادی اموال سرقتی در این مکان کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان اظهار می‌کردند اموال کشف شده متعلق به آن‌ها نبوده و متعلق به هم اتاقی‌شان است که مدتی از وی اطلاع ندارند، ادامه داد: کارآگاهان پس از تکمیل اطلاعات در چند عملیات همزمان و غافلگیرانه سه متهم دیگر را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: در تحقیقات تکمیلی متهمان ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت بودند اما با مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس، به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۱۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو در مناطق مختلف شهر تهران اقرار کردند.

دستخال با اشاره به شناسایی ۳۰ مال‌باخته در این زمینه، یادآور شد: کارشناسان ارزش اموالی که توسط این باند به سرقت رفته است را حدود ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند.


نظرات بینندگان