arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

موفاز معاون نتانیاهو می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع آگاه در فلسطین اشغالی امروز سه شنبه خبر دادند شائول موفاز رهبر حزب کادیمای رژیم صهیونیستی که دو ماه پیش ادعا کرده بود هرگز به دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نخواهد پیوست، نظرش را عوض کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتشار این خبر همگان را در اسرائیل شوکه کرد ولی این اولین بار نیست که موفاز از مواضع سیاسی خود عقب نشینی می کند.

بنابر این گزارش، قرار است موفاز فردا چهارشنبه به عنوان معاون نتانیاهو معرفی شود.

گفتنی است موفاز سوم مارس گذشته در مطلبی در صفحه خود در فیس بوک نوشت :«من نه امروز، نه فردا هرگز به دولت بی بی (بنیامین نتانیاهو) نخواهم پیوست.»

موفاز، دولت نتانیاهو را دولتی شکست خورده و ناکارآمد توصیف و تصریح کرده بود به زودی حزب کادیما زمام قدرت را در اسرائیل به دست خواهد گرفت.

هر چند کادیما هم اینک با 28 کرسی در کنست بیشترین کرسی را در میان 120 کرسی آن در اختیار دارد ولی نظرسنجی ها نشان می دهد که محبوبیت کادیما رو به افول گذاشته است و در انتخابات آینده بیش از 12 کرسی کسب نخواهد کرد.

از این رو بیشتر اعضای حزب کادیما معتقدند موفاز با ورود به دولت نتانیاهو می تواند بدون اینکه مجبور باشد برای انتخابات بعدی مبارزه کند، کادیما را نجات دهد.
نظرات بینندگان