arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

فرزند شهید فخری زاده: شاید اگر مردم در دوره قبلی، آیت‌الله رئیسی را انتخاب می‌کردند، امسال هم پدرم امکان رأی دادن داشت

حامد فخری‌زاده فرزند دانشمند شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده گفت: شاید اگر مردم در دوره قبلی آیت‌الله رئیسی را انتخاب می‌کردند امسال هم شهید فخری‌زاده امکان رأی دادن داشت؛ چرا که در جریان ترور شهید فخری زاده طبق اظهار نظر‌های رسانه‌ای دریادار علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی و حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و سایر مسئولان ذیربط نقش سهل انگاری سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه کمرنگ نبوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: حامد فخری زاده فرزند شهید فخری‌زاده با تأکید بر اینکه نیازمند رئیس جمهوری فراجناحی، کارآمد و صادق هستیم، گفت: چه بسا شاید اگر مردم در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی را انتخاب می‌کردند امسال هم شهید فخری‌زاده امکان رأی دادن داشت.

حامد فخری‌زاده فرزند دانشمند شهید هسته‌ای محسن فخری‌زاده در نشست خبری خانواده شهدای حامی آیت‌الله رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید به اصل اهداف و دلایل شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی که توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) تدوین و ترسیم شده توجه کنیم و بدانیم که تمامی انتخابات گذشته در راستای نیل به اصل نظام است و این تنها حکومت و نظامی است که برمبنای انتخابات شکل گرفته است.

وی افزود: حق تمامی احاد مردم است که در انتخابات شرکت کرده و در سرنوشت کشور و آینده انقلاب و ایران اسلامی شرکت کنند ضمن اینکه این موضوع یک وظیفه ملی و شرعی هر فرد محسوب می‌شود.

فرزند شهید فخری‌زاده عنوان کرد: ما در کشور در شرایطی با برخی مشکلات و معضلات روبه‌رو هستیم و برخی معضلات و مشکلات از مسئله گذشته و به بحران تبدیل شده‌اند که هم‌اکنون می‌توانیم به بحران اقتصاد، بحران معیشت و بحران بیکاری و اشتغال و مسائل سیاسی درون مرزی و مسائل سیاسی برون‌مرزی، بحران دیپلماسی و بحران‌های دیگر اشاره کنم. این در حالی است که من برخلاف برخی اظهارات که می‌گویند این بحران‌ها بر اثر سوءمدیریت ایجاد شده است معتقدم این بحران‌ها عامدانه از سوی برخی افراد عملیاتی شده چرا که این بحران‌ها موضوعی نیست که نتوانیم آنها را حل و فصل کنیم و نمی‌توان آن را فقط به سوءمدیریت و عدم نظارت ربط داد.

وی ادامه داد: وقتی به فرمایشات مقام معظم رهبری و خط‌دهی ایشان برای حل بسیاری از مشکلات نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که برخی آقایان نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند و به این نتیجه می‌رسیم که بحران‌های مذکور خروجی سوءمدیریت و عدم توانمندی نیست بلکه خروجی نخواستن است که این نخواستن یا عامدانه است یا غیرعامدانه.

فرزند شهید فخری‌زاده اظهار داشت: ما نیازمند فردی سالم، صادق، کارآمد و فراجناحی هستیم و باید فردی در رأس قوه مجریه قرار گیرد که نه تنها باعث شیوع فساد نشود بلکه برای مقابله با فساد در این قوه و ریشه‌کن کردن آن در بخش های مختلف کشور از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: فردی که با مردم صادق باشد و حرف محکم بزند و دارای کارنامه‌ای درخشان و کارآمدی توانمند و فراجناحی باشد یقیناً می‌تواند مشکلات را حل و فصل کند؛ قطعاً در تمامی جناح‌های کشور افراد توانمند وجود دارند ولی مهم آن است که ما با شایسته‌سالاری و شایسته‌محوری حرکت کنیم.

فرزند شهید فخری‌زاده با ذکر خاطره‌ای از این دانشمند هسته‌ای گفت: پدرم معتقد بود که اصلاح‌طلب، اصولگرا و ... مانند جریان شیعه و سنی و فرق مختلف زاییده دست استعمار هستند و روزگاری دین را دچار چند دستگی و فتنه‌گری می‌کنند و روز دیگر جریانات سیاسی را مورد هدف خود قرار می‌دهند. این در حالی است که هیچکدام از امامین انقلاب، جریان جناحی را پیش نبرده و جناحی عمل نکرده‌اند و همواره فراجناحی بوده‌اند.

وی افزود: کاندیدای اصلحی که در بین هفت نامزد وجود دارد که هم صادق و سالم است و هم کارنامه داشته و فراجناحی عمل می‌کند آیت‌الله رئیسی است. این در حالی است که خود من در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری به آیت‌الله رئیسی رأی دادم و چه بسا شاید اگر مردم در دوره قبلی آیت‌الله رئیسی را انتخاب می‌کردند امسال هم شهید فخری‌زاده امکان رأی دادن داشت؛ چرا که در جریان ترور شهید فخری زاده طبق اظهار نظرهای رسانه‌ای دریادار علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی و حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات و سایر مسئولان ذیربط نقش سهل انگاری سازمان‌ها و نهادهای مربوطه کمرنگ نبوده و همین سهل‌ انگاری‌ها باعث شد تلاش‌های مذبوحانه‌ رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار جهانی در خصوص دانشمندی که بیش از 20 سال در لیست ترور بود به نتیجه برسد.

نظرات بینندگان