arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / درخواست از همتی و مهرعلیزاده: ائتلاف کنید / احتمال ردصلاحیت نامزدهای تأییدشده؟ / نظریه پزشکی قانونی درمورد قتل بابک خرمدین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

کابوس فوتبال ایران پشت سر گذاشته شد
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با تک گل سردار آزمون به سود ملی‌پوشان فوتبال کشورمان به پایان رسید تا تیم ملی ایران با ۱۸ امتیاز و صدرنشینی دور برگشت مرحله پیش مقدماتی را پشت سر بگذارد.به این ترتیب دو باخت قبلی ایران مقابل بحرین و عراق که می توانست به قیمت حذف زودهنگام از مقدماتی جام جهانی تلقی شود بی اثر شد و دوره کابوس وار تیم ملی به پایان رسید.

لاریجانی: با وجود درخواست رسمی، دلیل رد صلاحیتم را نگفته اند
علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات یک عضو شورای نگهبان نوشت: «علی‌رغم تقاضای مکرر اینجانب و درخواست رسمی و کتبی، شورای محترم نگهبان هیچ مطلبی را در مورد عدم احراز صلاحیت به اینجانب ارائه ننموده است».

درخواست از همتی و مهرعلیزاده: ائتلاف کنید
حجت الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه ای در نامه ای به همتی و مهرعلیزاده نوشت: کوشش‌های شما در دفاع از جمهوریت و اصلاحات و تحول‌خواهی مردم ایران، تحسین برانگیز است. اکنون در تکمیل این فرآیند، به نمایندگی از سوی اقشار مختلف اجتماعی که همچنان چشم امید خود را به صندوق‌های رأی دوخته‌اند، از شما گرامیان تقاضا می‌کنم، با یکدیگر ائتلاف نموده و با اتحاد ستاد‌های انتخاباتی و حضور یکی از شما دو بزرگوار در صحنه رقابت، بذر امید را در دل هوادارن، بیش از پیش شکوفا کنید.

همتی: تنها ۴ سال می‌خواهم رئیس جمهور شوم
تا به حال رؤسای جمهوری که بر سر کار آمده‌اند به خاطر محافظه‌کاری جهت رأی آوردن در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری خود کارهای اساسی برای اصلاح اقتصاد انجام نمی‌دهند، به همین دلیل تنها برای چهار سال می‌خواهم سر کار باشم تا در این مدت اقدامات اساسی اقتصادی را برای مردم انجام دهم.

نظریه پزشکی قانونی درمورد قتل بابک خرمدین
آخرین بررسی ها در پرونده قتل بابک خرمدین به دست والدینش نشان می دهد که اکبر خرمدین و همسرش هر دو از اختلال روانپزشکی رنج می برند اما نه در آن حد که مسئول جنایاتی که مرتکب شده اند نباشند.

تبعه چینی منتشر کننده فیلم دختران ممنوع الخروج شد
سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تبعه چینی که اقدام به انتشار فیلم دختران ایرانی کرده بود و اینکه آیا او محاکمه و از کشور اخراج می شود؟ گفت: بعد از حادثه و فیلم هایی که متشر شد قوه قضاییه ورود جدی کرد و با همکاری پلیس فتا این فرد را شناسایی و دستگیر کردیم و یکی از همدستانش هم دستگیر شد. پرونده دو متهم دارد و در حال رسیدگی است و حتما در چارچوب ضوابط رسیدگی و حکم صادر خواهد شد. گرچه این فرد ابتدائا دستگیر شد و با قرار تامین آزاد شد ولی قرار ممنوع الخروجی او نیز صادر شده است.

آخرین آمار کرونا در ایران
وزارت بهداشت اعلام کرد: با فوت ۱۳۴نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز منتهی به نیمروز ۲۵ خرداد، تعداد جان‌ باختگان این بیماری در ایران به ۸۲ هزار و ۳۵۱نفر رسید.

احتمال ردصلاحیت نامزدهای تأییدشده؟
اعرافی عضو شورای نگهبان ) تجدید نظر در صلاحیت نامزدهای تأیید صلاحیت شده به دلیل اظهارنظرهایی مختلف در رقابتهای انتخابات را منوط به نظر شورای نگهبان دانست و افزود: این مباحث در شورا در حال بررسی است و طی روزهای آینده توسط سخنگوی شورا اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان