arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۸ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰

روحانی: انتخابات باید توام با شفافیت، دقت و جدیت باشد

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای انتخابات باید توام با شفافیت ، دقت و جدیت باشد، گفت: جدیت در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای مقررات، شفافیت در اطلاع رسانی و گزارش به مردم در این زمینه و همچنین داشتن دقت کافی در هماهنگی با دستگاه های مختلف در اجرای پروتکل ها و اعمال نظارت ها، لازم و ضروری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور با بیان اینکه اجرای کامل و صحیح پروتکل‌های بهداشتی در روز انتخابات تضمین کننده سلامت مردم و رای دهندگان و اجرای صحیح انتخابات خواهد بود، گفت: تضمین سلامت انتخابات و رای دهندگان در افزایش مشارکت مردم موثر است.

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا بعد از ظهر چهارشنبه در حضور رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد و کمیته های امنیتی – اجتماعی و بهداشت و درمان گزارش‌های خود را از وضعیت کنترل و مهار بیماری در کشور و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی و نظارت بر روند اجرای دستورالعمل‌ها در ایام تبلیغات انتخاباتی و روز برگزاری انتخابات ارائه کردند.

قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در گزارش خود از نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در تجمع های انتخاباتی و همچنین تبلیغات از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدها و برخورد قاطع با تخلفات دراین زمینه خبر داد و تاکید کرد: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده تا با رعایت کامل دستورالعمل ها از سوی عوامل اجرایی انتخابات و رای دهندگان، انتخاباتی سالم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در سراسر کشور برگزار شود.

کمیته بهداشت و درمان نیز با ارائه گزارشی از اقدمات انجام شده برای کنترل و مهار این بیماری با اشاره به اینکه با تلاش ها و مجاهدت کادر درمان و تشدید نظارت ها خوشبختانه شاهد کنترل و مهار بیماری و عبور کامل از پیک چهارم هستیم و از بروز موج جدید در کشور جلوگیری شده است، بر استفاده از تجربیات مفید گذشته در مراسم و آیین های جمعی برای برگزاری انتخاباتی سالم با رعایت کامل پروتکل ها تاکید کرد.

روحانی در این زمینه با بیان اینکه اجرای کامل و صحیح پروتکل های بهداشتی در روز انتخابات تضمین کننده سلامت مردم و رای دهندگان و اجرای صحیح انتخابات خواهد بود، گفت: تضمین سلامت انتخابات و رای دهندگان در افزایش مشارکت مردم موثر است.

وی خاطرنشان کرد: دولت همه تلاش خود را بکار گرفته که انتخاباتی سالم همراه با تضمین سلامت مردم و رای دهندگان برگزار شود و شاهد رقم خوردن افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اجرای انتخابات باید توام با شفافیت ، دقت و جدیت باشد، گفت: جدیت در برخورد با متخلفان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی و اجرای مقررات، شفافیت در اطلاع رسانی و گزارش به مردم در این زمینه و همچنین داشتن دقت کافی در هماهنگی با دستگاه های مختلف در اجرای پروتکل ها و اعمال نظارت ها، لازم و ضروری است.

در این جلسه همچنین گزارش کاملی از سوی کمیته بهداشت و درمان درخصوص وضعیت تولید و تامین واکسن کرونا ارائه و اعلام شد که با صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو برای تزریق عمومی واکسن ایرانی "کوبرکت"، ورود این واکسن به زنجیره عملیات سراسری واکسیناسیون با توزیع 50 هزار دوز از امروز آغاز شد و با توجه به فراهم شدن زیرساخت های تولید واکسن در ایران تا پایان سال، کشور از واردات واکسن خارجی بی نیاز خواهد شد.

براساس گزارش کمیته بهداشت و درمان در این جلسه، با توجه به تداوم زنجیره واکسیناسیون با استفاده از واکسن داخلی و از سرگیری واردات واکسن خارجی ،واکسیناسیون جامعه هدف تا پایان این دولت برای بالغ بر 14 میلیون نفر انجام خواهد شد.

در گزارش این کمیته آمده است: با حمایت دولت از واکسن سازان داخلی در حال حاضر 5 نوع واکسن در مراحل مختلف مطالعه و تولید قرار گرفته است که یک واکسن محوز استفاده اضطراری دریافت کرده است، یکی از واکسن ها در فاز سوم قرار دارد و سه واکسن دیگر نیز در فازهای یک و دو قرار گرفته اند که تامین واکسن مورد نیاز برای سال های آینده را هم تضمین خواهد کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش ها و اقدمات انجام شده در این زمینه، اظهار داشت: تولید و تامین واکسن در شرایط سخت تحریم و جنگ اقتصادی افتخار بزرگی است که ملت ایران در سایه مقاومت و ایستادگی خود به آن نائل شده است و این افتخار غیر قابل انکار، در تاریخ کشور ثبت خواهد شد.

روحانی پیوستن ایران به جمع کشورهای تولید کننده واکسن کرونا در جهان آن هم در شرایط سخت تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی را افتخار آمیز دانست و تاکید کرد: این واقعیتی است که هیچکس قادر به انکار آن نخواهد بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت ایران بداند که این دولت بر عهد خود در ریل گذاری کشور بدون تحریم و کرونا گام های بزرگی برداشته و در وفای به عهد خود تا روز آخر فعالیت، دست از تلاش برنخواهد داشت.

نظرات بینندگان