arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰

پایان زمان تبلیغات انتخابات از ساعت ۷ صبح امروز

بر اساس قوانین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و مجالس شورای اسلامی و خبرگان، ۲۴ ساعت قبل از زمان آغاز رای‌گیری تبلیغات انتخابات به پایان می‌رسد. لذا طبق جدول زمانبندی از ساعت ۷ صبح زمان تبلیغات انتخاباتی به پایان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس قوانین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و مجالس شورای اسلامی و خبرگان، ۲۴ ساعت قبل از زمان آغاز رای‌گیری تبلیغات انتخابات به پایان می‌رسد.

به گزارش «انتخاب»، انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری به همراه دومین انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ساعت ۷ صبح ۲۸ خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

از هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، چهارشنبه سه نامزد شامل علیرضا زاکانی، محسن مهرعلیزاده و سعید جلیلی از حضور در عرصه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کردند و در حال حاضر محسن رضایی، سید ابراهیم رییسی، عبدالناصر همتی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی در عرصه رقابت انتخاباتی حضور دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی تنها نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود که روز گذشته به استان‌ها سفر کرد و در جمع هواداران خود به تشریح برنامه‌ها و رویکردهایش پرداخت.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته سخنرانی نصرالله ابراهیمی رییس تشکل‌های نخبگان مردمی مرکزی حامیان سید ابراهیم رییسی در سالن همایش‌های علامه طبسی تهران، تجمع هواداران عبدالناصر همتی در سنندج، نشست خبری رییس ستاد انتخاباتی رییسی در لرستان ، نشست خبری رییس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در هرمزگان، سخنرانی منوچهر متکی وزیر اسبق امورخارجه در جمع مردم اهل سنت (ترکمن) و برخی اقوام گنبدکاووس در حمایت از سیدابراهیم رییسی و سخنرانی سخنگوی شورای هماهنگی ستادهای مردمی رییسی در جمع حامیان او در کرج انجام شده است.

۶۶ هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری، و ۷۵ هزار و ۱۵ شعبه هم برای انتخابات شوراهای شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر واجدین شرایط انتخابات هستند که از این تعداد ۱ میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

نظرات بینندگان