arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۴۲۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۷ خرداد ۱۳۷۷: محسن قرائتی می‌گوید با احمد جنتی اختلاف نظر پیدا کرده؛ از عدم موفقیت ستاد امر به معروف به خاطر شیوه‌های نادرستش گفت

خاطرات آیت الله هاشمی: ظهر محسن آمد. راجع به عواقب استیضاح [آقای عبدالله نوری]، وزیر کشور و دادگاه آقاى کرباسچى و رابطه دولت با مخالفان و سفر احتمالی‌مان به روسیه مذاکره شد. عصر آقاى [محسن]قرائتى و آقاى [سیداحمد]زرگر از ستاد امر به معروف آمدند و از عدم موفقیت ستاد به خاطر مواضع و شیوه‌هاى نادرست گفتند و از من براى حل مشکل کمک خواستند. آقاى قرائتى گفت با آقاى [احمد]جنتى، اختلاف نظر پیدا کرده و مدتى در ستاد شرکت نکرده و اخیراً قبول کرده در بخش امر به معروف کار کند و نه در بخش نهی از منکر
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

با اعضاى مركز فرهنگى سپاه ملاقات داشتم. آقاى سردار [مسعود] جزایرى، [رییس مرکز فرهنگی سپاه] گزارش داد. فيلم‌ها و اسناد زمان جنگ را تنظيم و گاهى منتشر مى‌كنند؛ مثل بقيه مراكز سپاه، نيرو زياد و كار كم دارند. از كمبود بودجه و تعداد مراكز مشابه شكايت دارند. من هم دربارة اهميت اسناد زمان جنگ و نقش آنها در پرورش نسل جوان و آشنايى نسل نو با دوران ايثار و جهاد و غنى كردن تاريخ ايران صحبت‌كردم.

آقاى [محمدتقی] محصل همدانى، نماينده [مهریز] يزد، همراه آقاى عبادى آمد. آقاى عبادى، در زمان جنگ در صنايع ش. م . ر [= پدافند شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو]، همكارى داشت و مصدوم شيميايى شد. سپس طرحي براى ساخت موشك ضدهوايى با هدايت ليزرى داد كه در سازمان انرژى هسته‌اي، با كمك آنها و من، چند سالى روى آن كار شد و در زمان جنگ تمام نشد و بعد از جنگ تعطيل شد. او هم براى تكميل تحصيل‌اش رفت. امروز گفت، چند ابتكار جديد دارد، منجمله دستگاه‌هايى براى خشك‌كردن بهداشتى پسته و چيدن پسته از درخت و براى پياده شدن آنها و نيز گرفتن حق خود از طرح موشك ليزرى و جلوگيرى از اخراجش از خانه سازمانى كمك خواست. به آقاى محصل گفتم، او را با آقاى حسين مرعشى براى طرح‌هاى پسته آشنا كند.


ظهر محسن آمد. راجع به عواقب استيضاح [آقای عبدالله نوری]، وزير كشور و دادگاه آقاى كرباسچى و رابطه دولت با مخالفان و سفر احتمالي‌مان به روسيه مذاكره شد. عصر آقاى [محسن] قرائتى و آقاى [سیداحمد] زرگر از ستاد امر به معروف آمدند و از عدم موفقيت ستاد به خاطر مواضع و شيوه‌هاى نادرست گفتند و از من براى حل مشكل كمك خواستند. آقاى قرائتى گفت با آقاى [احمد] جنتى، اختلاف نظر پيدا كرده و مدتى در ستاد شركت نكرده و اخيراً قبول كرده در بخش امر به معروف كار كند و نه در بخش نهي از منكر و از جمله برنامه كمك به ازدواج جوانان، به عنوان وسيله‌اى براى حفظ اخلاق آنها و كمك خواست. قرار شد جلسه‌اى داشته باشيم.

ضمن انجام كارهايم، بخشي از فيلم تايتانيك را ديدم كه اخيراً ساخته شده و بيش از يك و نيم ميليارد دلار فروش داشته است؛ بيشترين فروش يك فيلم سینمایی. شب به چشم‌پزشكى رفتم. دو سه روز است كه در سمت چپ چشم چپم، چيزى به شكل بسته مى‌بينم. دكتر [حسن] قاسمى گفت، بعضى از مولكول‌هاى مايع شفاف زُجاجيه در سنين پيرى، تيره مى‌شوند و چنين تصويرى پيدا مى‌شود و خودش هم چنين است. معاينه وضع آب مرواريد داشت و گفت كمى پيشرفت كرده و آماده عمل است، ولى چون ديد چشمم معمولى است، لازم نيست عمل كنم.

نظرات بینندگان