arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

رییس ستاد انتخابات: ۳ نفر انصراف داده اند؛ ۴ نفر مانده اند؛ با کسانی که لیست‌های جعلی را انتشار دادند برخورد قانونی می‌شود / اینکه به افراد اجازه داده نشده از ساعت ۷ صبح رای دهند کذب است

رییس ستاد انتخابات کشور در واکنش به انتشار لیست های جعلی گفت: آنها اعتبار ندارند مردم به این لیست ها توجه نکنند ما هم به مبادی قانونی اعلام کردیم با کسانی که این شاعیات را اعلام کردند برخورد قانونی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس ستاد انتخابات کشور در واکنش به انتشار لیست های جعلی گفت: آنها اعتبار ندارند مردم به این لیست ها توجه نکنند ما هم به مبادی قانونی اعلام کردیم با کسانی که این شاعیات را اعلام کردند برخورد قانونی کنند.

جمال عرف روز جمعه با حضور در جمع خبرنگاران افزود: ابتدا باید از مردم تشکر کنم که از ابتدای صبح با شوق و شعور وارد انتخابات شدند امیدواریم همین روند ادامه پیدا کند.

وی گفت: در ابتدای کار به لحاظ فنی مشکلاتی پیش آمد همان زمان به دستور وزیر قرار شد در آن شعب به سرعت به سمت آفلاین بریم مردم معطل نشوند. به هرحال تعدادی در شعب معطل شدند لذا از الان به همه استانداران، فرمانداران و ستادهای انتخاباتی ابلاغ می کنم در هر نقطه‌ای اگر مشکل فنی به وجود آمد و امکان آنلاین نیست حتماً به سرعت به آفلاین تبدیل کنند و رای مردم را بگیرند. هیچ کسی نباید بابت معطل شدن در صف حق خودش را نتواند استیفا کند.

عرف گفت: متاسفانه در فضای مجازی لیست هایی منتشر می شود در حالی که در اطلاعیه ای اسامی ۳ نفر از نامزدها را که رسماً انصراف دادند را اعلام کردیم و چهار نفر از نامزدها حضور دارند لذا لیست هایی که در واقع به غیر از این چهار نامزد هستند آنها اعتبار ندارند مردم توجه نکنند. ما هم به مبادی قانونی اعلام کردیم با کسانی این شایعات را اعلام کردند برخورد قانونی کنند.

وی درباره میزان تعرفه‌های مصرف شده اظهار داشت: در حال حاضر بیان این موضوع کار ساده‌ای نیست و به سرعت در کل کشور در حال تغییر است. اما روند خوبی است و با سرعت انجام می‌شود. در اولین فرصتی که جمع‌بندی رسید حتما آن را اعلام می کنیم. لذا این مسیر به نظر من مسیر قابل قبولی است که مردم با شور و شعور وارد انتخابات شدند.

وی درباره چگونگی ارسال صندوق برای رای گیری بیماران قرنطینه ای گفت: با وزارت بهداشت و هلال احمر هماهنگ کرده بودیم، قرار بود که این اقدام با هماهنگی فرمانداری انجام شود. نماینده هلال احمر در ستاد انتخابات کشور حضور پیدا کرده، جلسه می‌گذاریم که ببینیم این اقدام از صبح صورت گرفته است یا نه؟ اگر نگرفته، حتماً باید این کار در بعد از ظهر انجام دهیم و کسانی که در قرنطینه هستند بتوانند رای خودشان را بدهند.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه بار دیگر تاکید کرد: ما اعلام کردیم که اگر بستر اخد رای به شکل آنلاین فراهم نیست به شکل آفلاین انجام شود.

وی این موضوع که به افراد اجازه داده نشده که در ساعات اولیه و از ساعت ۷ صبح رای دهند را تکذیب کرد و درباره مسائل شعب خاج از کشور گفت: نسبت به شعب خارج کشور در برخی کشورها محدودیت‌هایی به عنوان بیماری کرونا ایجاد کردند و مثل گذشته فضا را ایجاد نکردند و برخی موارد مجبور شدند مکان‌هایی را اجاره کنند. وزارت امور خارجه متولی اخذ رای از ایرانیان خارج کشور است که اگر مشکلی باشد باید رسیدگی کند.

نظرات بینندگان