arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

نماینده ارومیه: ضربه‌های بودجه ۹۱ به مردم، گوش عالم را کر می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که لایحه بودجه 91 با ذات حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعت منافات دارد، افزود: ضربه‌هایی که از این بودجه به مردم وارد می‌شود گوش عالم را کر خواهد کرد.

 در نشست علنی امروز چهارشنبه 20 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی نادر قاضی‌پور در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 91 گفت: این لایحه باید در زمستان سال 1391 به تصویب می‌رسید اما تاکنون مانده است از این رو عوامل تهیه‌کننده این لایحه باید یک روز در مقابل خدا و رهبری جوابگو باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اتکای بودجه 91 به درآمدهای نفتی گفت: متاسفانه بودجه امسال اتکای زیادی به درآمدهای نفتی دارد و این موضوع به طور حتم باعث افزایش تورم در جامعه می‌شود.

وی با بیان این که برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه 91 خلاف برنامه پنجم توسعه است افزود: متاسفانه در بودجه برداشت‌های متعددی برخلاف قانون انجام شده است که تبعات بسیاری را در کشور به دنبال دارد.

این نماینده مجلس هشتم با تاکید بر این که نحوه توزیع هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور تورم‌زا است، یادآور شد: اگر نمایندگان و مسوولان اقدامی را انجام می‌دادند که مردم به سرمایه‌گذاری یارانه‌های خود در بخش‌های مختلف صنعتی به ویژه صنعت نفت تشویق می‌شدند جلوی افزایش تورم گرفته می‌شد.

وی ادامه داد: هم اکنون دلایل زیادی درباره بروز خلاف در اصل سوم بند 9 قانون اساسی وجود دارد. نمایندگان چگونه می خواهند پول ملت را که بالغ بر 758 میلیون دلار است را به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص دهند.

قاضی‌پور با انتقاد از بخشی از بودجه درباره فروش امکانات و اماکن دولتی گفت: آیا هم اکنون خریداران قشر آسیب‌پذیر جامعه‌اند یا افرادی چون آریاها. چرا می‌خواهید تمام امکانات کشور را حراج کنیم.

وی با بیان این که ما هم اکنون نیازی به توصیه‌های افراد بیگانه مانند بانک جهانی در مورد افزایش تورم نداریم افزود: هر کسی که اندکی آشنایی با موضوعات اقتصادی داشته باشد می‌داند که حجم نقدینگی و افزایش هزینه کرد دولت موجب افزایش تورم می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم با انتقاد از حمایت نکردن از شعار تولید ملی و موضوع سرمایه ملی در لایحه بودجه از سوی کمیسیون تلفیق یادآور شد: این موضوع آسیب‌های زیادی را به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

این نماینده مجلس هشتم با تاکید بر این که قانون بودجه 91  حمایت از سرمایه ملی و به تبع آن اقتصاد کشور را انجام نداده است، گفت: متاسفانه کمیسیون تلفیق به این موضوعات هیچ توجهی نداشته است زیرا ما باید بتوانیم از کار و کارگر ایرانی حمایت کنیم اما متاسفانه در بودجه 91 این موضوعات مطرح نشده است.

قاضی‌پور با بیان این که بودجه 91 برای قفل زدن به اشتغال و اقتصادی تنظیم شده است افزود: متاسفانه کمیسیون تلفیق هیچ اقدامی برای حل این موضوع انجام نداده است.

وی با اعلام این که پذیرش نسبی سیاست‌های دولت در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها تورم را در کشور زیاد و اشتغال را محدود می‌سازد تصریح کرد: نمایندگان مکلف هستند که از حقوق مردم، کشور، کارگران و کشاورزان دفاع کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم ادامه داد به طور حتم ضربه‌هایی که از بودجه 91 به مردم وارد می‌شود گوش عالم را کر خواهد کرد.
نظرات بینندگان