arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

جزئیات دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ظریف / بورل: با توجه به انتخابات ایران خواستار ادامه تعهد تهران شدم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دیدار با وزیر امور خارجه ایران از پیشرفت مذاکرات وین پیرامون احیای برجام استقبال کرد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران، خواستار تداوم تعهد تهران به این توافق شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی دیدار با وزیر امور خارجه ایران از پیشرفت مذاکرات وین پیرامون احیای برجام استقبال کرد و با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ایران، خواستار تداوم تعهد تهران به این توافق شد.

سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای به دیدار روز جمعه جوسپ بورل با محمد جواد ظریف در حاشیه اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا اشاره کرد و نوشت که دو طرف پیرامون تقویت برجام و اهمیت تداوم و تعهد کامل به مذاکرات جاری وین رایزنی کردند.

این بیانیه می‌افزاید: نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام از پیشرفت‌های صورت گرفته طی هفته‌های گذشته با نگاه به بازگشت احتمالی ایالات متحده به توافق هسته‌ای ایران و نحوه اطمینان از اجرای کامل و موثر آن از سوی تمام طرف‌ها استقبال کرد.

مذاکرات وین بر اساس بیانیه یاد شده، اهمیت تصمیمات دشواری را که هنوز باید به آن‌ها پرداخت برجسته کرد. بورل همچنین اهمیت بهره‌گیری از فرصت دیپلماتیک (برای احیای برجام) و ضرورت انعطاف پذیری برای سازش را که به نفع تمام طرف‌ها باشد مورد تاکید قرار داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نیم نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری ایران هم خواستار تداوم تعهد ایران به برجام شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم در این دیدار ضمن مرور آخرین وضعیت مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در وین بر رویکرد کشورمان در خصوص لزوم رفع تحریم‌های آمریکا و عدم امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تاکید کرد.

ظریف با اشاره به تجربه تلخ مردم ایران در مورد عهدشکنی آمریکا در زمان ترامپ، ابراز امیدواری کرد تا مذاکرات در حال انجام در وین، نتیجه بخش باشد.

وزیر امور خارجه در ادامه به تشریح وضعیت جاری در افغانستان پرداخته و وجود اختلاف در بین دولت و جریان‌های سیاسی دیگر را از مشکلات جدی در برخورد با ناامن سازی افغانستان دانست.

ظریف روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس مجمع دیپلماسی آنتالیا، به ترکیه رفت.



نظرات بینندگان