arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۰

استاندار: مشارکت در هرمزگان ۵۸ درصد بود

شمارش آرا در هرمزگان همچنان ادامه دارد، مجموع آرای مأخوذه ۶۹۱هزارو۴۰۷ رای تاکنون که نشان از میزان مشارکت ۵۸.۱۱ درصد دارد، شهرستان های حاجی آباد با ۷۹.۶۰ درصد، جاسک با ۷۴.۵۹، رودان با ۷۱.۳۲ بیشترین مشارکت در بین شهرستان‌های استان را تا این ساعت به خود اختصاص داده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: استاندار هرمزگان گفت: حضور و مشارکت حداکثری مردم ین استان و ملت ایران در انتخابات، بار دیگر مایه عزت، سربلندی و اقتدار هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران شد.

فریدون همتی روز شنبه با انتشار پیامی افزود: مردم با حضور گسترده در انتخابات، به خوبی در تعیین سرنوشت کشور، نقش خود را ایفا نمودند و قطعا این مشارکت چشمگیر، زمینه ساز تحولات و پیشرفت های بیشتر کشورمان می‌شود.

وی ادامه داد: حضور باشکوه و مشارکت گسترده و حداکثری مردم شریف، مؤمن و ولایتمدار استان هرمزگان همگام با دیگر هموطنان در سراسر ایران اسلامی، در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حماسه‌ای ماندگار و به یاد ماندنی و برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ثبت رساند.

استاندارهرمزگان اظهار داشت: هرمزگانی های دلاور و دریادل بار دیگر ثابت کردند که با بصیرت انقلابی، در لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، پیشگام هستند و همچنان با صلابت در مسیر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای بزرگوار و تحقق منویات مقام معظم رهبری، گام بر می دارند.

همتی یاد آور شد: از حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم شریف استان هرمزگان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر و شبانه‌روزی مجموعه دست اندرکاران برگزاری انتخابات در هیأت‌های اجرایی و نظارت و ستاد انتخابات استان، شهرستان‌ها ، بخش ها و روستاها از صمیم قلب، تشکر و قدردانی می نمایم و شکرگزار این نعمت بزرگ و عنایت ویژه خداوند متعال به ملت ایران اسلامی هستم.

شمارش آرا در هرمزگان همچنان ادامه دارد، مجموع آرای مأخوذه ۶۹۱هزارو۴۰۷ رای تاکنون که نشان از میزان مشارکت ۵۸.۱۱ درصد دارد، شهرستان های حاجی آباد با ۷۹.۶۰ درصد، جاسک با ۷۴.۵۹، رودان با ۷۱.۳۲ بیشترین مشارکت در بین شهرستان‌های استان را تا این ساعت به خود اختصاص داده اند.

از مجموع ۲ هزارو ۳۰۲ صندوق، یک هزارو ۸۰۲ صندوق شوراهای شهر و روستا شمارش شده و از مجموع یک هزارو ۵۵۶ شعبه تعداد ۵۳ شعبه ریاست جمهوری در هرمزگان باقی مانده است.

به گفته رئوفی از ۱۹۳ صندوق در بندرعباس تعداد ۲۲ صندوق نیمه مکانیزه بوده و میزان مشارکت در شهرستان بندرعباس تاکنون ۵۰.۲۱ درصدثبت شده است.

از مجموع یک هزار و ۵۵۶ شعبه اخذ رأی،۵۶۳ شعبه برای شهرهای استان و ۹۹۳ شعبه برای مناطق روستایی پیش بینی شده و در روند برگزاری انتخابات در استان هرمزگان ۳۴ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، پشتیبانی، انتظامی و دیگر حوزه ها با ستاد انتخابات استان همکاری کردند.

مناطق ۴۵ شهر هرمزگان از بین ۶۷۹داوطلب شورای شهر ۲۹۸نفر به عنوان عضو شورا انتخاب می کنند و در یک هزارو ۳۲۱ روستای استان هم از بین هشت هزارو ۴۷۴نفر نامزد، هفت هزار و ۷۹۵ نفر را برای شورای روستای خود انتخاب کردند.

در هرمزگان، شهر بندرعباس دارای ۱۱ کرسی شورا، میناب دارای هفت کرسی شورا و ۴۳ شهر دیگر استان داری پنج کرسی شورا هستند و ۱۱۷ روستا دارای کرسی پنج نفره شورا و مابقی روستاها دارای کرسی سه نفره شورا هستند.

نظرات بینندگان