arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰

واشنگتن: درباره پرونده ناوالنی در حال تهیه تحریم‌های جدید علیه مسکو هستیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد، در خصوص پرونده الکسی ناوالنی، چهره مخالف روسیه، آمریکا در حال تهیه تحریم‌های جدید علیه مسکو است. سالیوان گفته است: اولا مهم است که مردم بدانند که ما تحریم‌هایی را بعد از مسمومیت ناوالنی در نظر گرفتیم و در حال حاضر برای بسته تحریم‌های دیگر که به همین دلیل اعمال خواهیم کرد،‌ آماده می‌شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مشاور کاخ سفید گزارش داد، آمریکا درخصوص پرونده ناوالنی در حال تهیه لیست تحریم‌های جدید علیه روسیه است.

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد، در خصوص پرونده الکسی ناوالنی، چهره مخالف روسیه، آمریکا در حال تهیه تحریم‌های جدید علیه مسکو است.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد، سالیوان گفته است: اولا مهم است که مردم بدانند که ما تحریم‌هایی را بعد از مسمومیت ناوالنی در نظر گرفتیم و در حال حاضر برای بسته تحریم‌های دیگر که به همین دلیل اعمال خواهیم کرد،‌ آماده می‌شویم.

سالیوان اضافه کرد: آمریکا به تحریم‌ها علیه شرکت‌های روسی سازنده خط گاز "جریان شمالی ۲" ادامه می‌دهد.

معاون بایدن در امور امنیت ملی به شبکه سی ان‌ ان درباره تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نورد استریم اروپا که خط لوله مذکور آن را احداث می‌کند، گفت: سوال این است که آیا ما به شکل مستقیم تعقیب شرکای اروپایی‌، هم‌پیمانان و دوستانمان را برای استفاده از اختیارات‌مان در اعمال تحریم‌ها ادامه خواهیم داد یا نه؟ بایدن، رئیس‌جمهوری گفت: "ما آماده این کار نیستیم اما من آماده تحریم‌ها علیه شرکت‌های روسی مشارکت‌کننده در احداث خط لوله هر ۹۰ روز یک بار هستم".

مشاور امنیت ملی آمریکا اشاره کرد که بایدن این کار را کرد و به همین کار ادامه خواهد داد.

این اولین بار است که واشنگتن از زمان پایان دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو از تحریم‌های جدید صحبت می‌کند.

اظهارات مقام آمریکایی در حالی است که آناتولی آنتانوف،‌ سفیر روسیه در آمریکا که ۲۱ مارس برای مشورت با مقامات روسیه درسایه تیره شدن روابط واشنگتن را ترک کرده بود،‌ عازم آمریکا شده است.

نظرات بینندگان