arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

جلیلی: «مسیر معکوس» مجوز اکران دارد/از نمایش فیلم با حذفیات، منصرف شدم

ابوالفضل جلیلی، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم شانگهای، گفت: «مسیر معکوس» مجوز اکران گرفت؛ اما گفتند برای نمایش در گروه هنروتجربه باید ۵ دقیقه از فیلم حذف شود که من هم قبول نکردم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابوالفضل جلیلی، کارگردان نام‌آشنای سینمای ایران، پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم شانگهای، گفت: «مسیر معکوس» مجوز اکران گرفت؛ اما گفتند برای نمایش در گروه هنروتجربه باید ۵ دقیقه از فیلم حذف شود که من هم قبول نکردم.

ابوالفضل جلیلی پس از دریافت جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم شانگهای  درباره اینکه مسیر معکوس چه زمانی در ایران اکران خواهد شد، اظهار داشت: خبر دریافت مجوز اکران فیلم تقریبا دو ماه پیش رسانه ای شد. برای نمایش آن هم به من گفتند با گروه هنر و تجربه مذاکره کنم. البته خیلی راضی به اینکار نبوده و معتقد بودم همین که سی دی فیلم را توزیع کنیم تا مردم ببینند کافی است.

وی افزود: بعد از مذاکره با گروه هنروتجربه که ظاهراً دوستان از فیلم خیلی هم خوششان آمده بود، گفتند باید چند اصلاحیه کوچک انجام دهیم که شامل حذف حدود ۵ دقیقه از فیلم می شود و اتفاقا به اعتقاد من بخش مهمی از قصه است و من هم مخالفت کردم.

جلیلی تاکید کرد: برای خودم هم جای سوال است، چطور مجوز اکران صادر شده اما برای نمایش آن می‌گویند چند اصلاحیه دارد. بنابراین من هم از اکران فیلم منصرف شده‌ام.

این نویسنده و کارگردان سینما همچنین درباره فعالیت‌های این روزهای خود گفت: در حال ساخت فیلم جدیدی با عنوان داد هستم که مثل اغلب آثارم داستان زندگی یک نوجوان را روایت می کند.

جلیلی ادامه داد: البته قرار بود برای ساخت این فیلم، بنیاد سینمایی فارابی کمک مالی کند که محقق نشد. البته مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و صندوق اعتباری هنر قرار است به ساخت این فیلم کمک کنند این کمک ها هم هنوز عملی نشده اما از آنجا که با عوامل هماهنگ کرده بودم الان سر صحنه مشغول پیش تولید هستیم تا به زودی فیلمبرداری را شروع کنیم.

کارگردان فیلم حافظ، افزود: درباره دریافت جایزه جشنواره شانگهای و پیام ویدئویی خود توضیح داد: به دلیل شیوع کرونا جشنواره در این دوره هیچ مهمان خارجی نداشت و من هم در پیام خود تاکید کردم دنیای امروز نیاز به همدلی دارد. امیدوارم علاوه بر داوران، تماشاگران جشنواره هم فیلم من را دوست داشته باشند. خوشحالم و امیدوار از اینکه در کنار فیلم سازان چینی یک روز فیلمی انسانی بسازیم.

کارگردان فیلم سینمایی رقص خاک در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پویان شِکری که جایزه بهترین بازیگر را در جشنواره فیلم شانگهای گرفت بازیگران دیگری در فیلم حضور داشتند که کمتر نامشان دیده شده ولی تلاش بسیاری در این فیلم داشته‌اند از جمله پارسا پولادوند، مهدی ذره، وحید رستگار، مهدی عظیمی و محمدحسین سپنج که از همه آنها نیز تشکر می‌کنم.

مسیر معکوس به چالش چند جوان در جامعه امروز ایران برای ساخت فیلم و ورود به جرگه سینماگران جوان می‌پردازد. در آن علاوه بر پویان شِکری، مسعود ناجی و مهدیار اصغری به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، ابوالفضل جلیلی که امسال با فیلم مسیر معکوس تنها نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی بیست و چهارمین جشنواره فیلم شانگهای بود، موفق به کسب جایزه جام طلایی بهترین کارگردانی شد و پویان شکری نیز برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را به خود اختصاص داد.

در بخش پانورامای جشنواره فیلم شانگهای نیز خورشید ساخته مجید مجیدی و دشت خاموش ساخته احمد بهرامی، داستان دست انداز ساخته کمال تبریزی در اولین حضور جهانی اش، بی سر ساخته کاوه سجادی حسینی، باریکه ساخته عبدالرضا کاهانی، مجبوریم ساخته رضا درمیشیان، پسران دریا از افشین هاشمی و درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان حضور یافتند.

انیمیشن نهنگ سفید ساخته امیر مهران در بخش فیلم های کوتاه پانوراما و مایا به کارگردانی جمشید مجددی و آنسون هارتفورد و محصول ایران و انگلستان هم در بخش مستند پانوراما به روی پرده رفت.

در بخش هفته فیلم کمربند و جاده جشنواره شانگهای هم فیلم‌های روباه در یک سوراخ ساخته آرمان ریاحی و محصول اتریش و شنای پروانه ساخته محمد کارت به نمایش گذاشته شدند.

بیست و چهارمین دوره آن از ١١ تا ٢٠ ژوئن (۲۱ تا ۳۰ خراد) در چین برگزار می‌شود و چند فیلم ایرانی دیگر نیز میهمان این جشنواره سینمایی بودند.


ایرنا

نظرات بینندگان