arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۳۰۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۰ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

تزریق دوز دوم واکسن کرونا در گیلان از سرگرفته شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز تزریق دوز دوم واکسیناسیون کرونا در این استان برای گروه های هدف خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز تزریق دوز دوم واکسیناسیون کرونا در این استان برای گروه های هدف خبر داد.

دکتر آبتین حیدرزاده  اظهار داشت: با رسیدن محموله جدید واکسن کرونا به کشور و اختصاص سهم گیلان، واکسیناسیون کرونا برای گروه های هدف از چند روز گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به تاخیر در تزریق مرحله دوم واکسن کرونا و اینکه این میزان تاخیر مشکلی ایجاد نمی کند، اضافه کرد: تاخیر تزریق دوز دوم برای گروه های هدف در گیلان زیر یک ماه بوده، لذا مشکلی ندارد اکنون در حال دریافت واکسن هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه گروه های هدف برای تزریق دوز دوم واکسن در مراکز واکسیناسیون تجمع نکنند، خاطر نشان کرد: با تجمع خطر ابتلا به بیماری کرونا و انتشار آن افزایش می یابد لذا توصیه عدم تجمع در مراکز واکسیناسیون باید جدی گرفته شود.

حیدرزاده اظهار داشت: گروه های هدف برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا منتظر پیامک و تماس تلفنی باشند آنان تا پنج روز آینده همه واکسن را دریافت می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اضافه کرد: افراد برای تزریق واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون حتما ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کرده و مواد ضدعفونی کننده دست به همراه داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به بستری افزون بر ۲۱۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار ۴۵ بیمار بدحال هستند.

حیدرزاده با بیان اینکه همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا باید مورد توجه همگان باشد، اضافه کرد: پرهیز از دورهمی، رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک تاکیدات همیشگی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا است.

بر اساس آخرین گزارش نرم افزار ماسک "منتشر شده در ۲۷ خرداد" ، شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش، آستارا و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی و تنها شهرستان رودبار در گیلان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

با آغاز موج چهارم کرونا در گیلان از ۲۰ فروردین تا ۲۰ اردیبهشت، روزانه به طور میانگین بیش از ۴۰۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری می شدند که در ۳۱ فروردین با بستری شدن یکهزار و ۵۰ نفر پیک موج چهارم در این خطه سرسبز شمال کشور زده شد.

همچنین در آن ایام جز شهرستان رضوانشهر که در وضعیت نارنجی کرونا قرار داشت، بقیه شهرستان های استان گیلان قرمز بودند که اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی آمار بستری های کرونایی کاهش یافت و شهرستان های قرمز به نارنجی و سپس نارنجی به زرد تغییر رنگ دادند.

ایرنا

نظرات بینندگان