arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۳ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

انتقاد اسرائیل از تلاش آمریکا برای احیای برجام: روش‌های دیگری برای جلوگیری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود دارد

آویو کوخاوی رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن، از تلاش آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق جامع هسته‌ای ایران یا برجام انتقاد کرد. کوخاوی روز چهارشنبه هنگام دیدار خود با مقامات آمریکایی ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی در مورد "شکست‌های فعلی برجام" را تکرار کرد و مدعی شد روش‌های دیگری برای جلوگیری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: آویو کوخاوی رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن، از تلاش آمریکا برای پیوستن دوباره به توافق جامع هسته‌ای ایران یا برجام انتقاد کرد.

به گزارش"تایمز او اسرائیل"، کوخاوی روز چهارشنبه هنگام دیدار خود با مقامات آمریکایی ادعاهای مقامات رژیم صهیونیستی در مورد "شکست‌های فعلی برجام" را تکرار کرد و مدعی شد روش‌های دیگری برای جلوگیری ایران از دسترسی به سلاح هسته‌ای وجود دارد.

برت مک گورک هماهنگ کنده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و آفریقای شمالی و کارا ابرکرومبی دستیار ویژه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در این دیدار با آویو کوخاوی رییس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود در ارتباط با این دیدار گفت: رییس ستاد مشترک ارتش در طول دیدارهای خود با مقامات آمریکایی روش‌های ممکن برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های سلاح هسته‌ای را مطرح کرد.

در همین حال کاخ سفید در بیانیه‌ای در خصوص این دیدار گفت: مقامات آمریکایی و اسرائیلی در مورد چالش‌های امنیت و ثبات در خاورمیانه، از جمله تهدیدات ناشی از فعالیتهای ایران در منطقه، گفت وگو کردند و جیک سالیوان بار دیگر بر حمایت بی‌دریغ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از امنیت اسرائیل و تعهدش برای ادامه تقویت مشارکت دفاعی با این کشور تاکید کرد.

کوخاوی یکشنبه گذشته در یک دیدار رسمی که شش روز به طول انجامید به واشنگتن رفت، دیداری که در آن موضوع هسته‌ای ایران و شرایط در غزه از مهم‌ترین محورهای آن بود.

پیش از این نیز "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با "تور وینسلند" هماهنگ کننده ویژه روند صلح در خاورمیانه دیدار و گفت وگو کرد.

رژیم صهیونیستی همیشه از برجام هراس داشته است. مذاکرات وین و احتمال بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای باعث هراس مقامات رژیم صهیونیستی شده است. این رژیم در ماه‌های اخیر به هر اقدامی از تروریسم هسته‌ای گرفته تا به قول مقامات آمریکا حرافی‌های بدون دلیل و مدرک دست زده است تا در این گفت و گوها اخلال ایجاد کند.

رژیم صهیونیستی مدام این اتهام را تکرار می‌کند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است، در حالی که مقامات ایران اعلام کرده‌اند که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستند و برای اثبات ادعای خود در مذاکرات برجام حضور یافته و شدیدترین نظامهای بازرسی را پذیرفتند با این حال و با وجود اذعان مکرر سازمان بین المللی انرژی اتمی دولت پیشین آمریکا تحت تاثیر مشاوره‌های غلط صهیونیستها قرار گرفت و دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از برجام خارج شد.



نظرات بینندگان