arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
صادق زیبا کلام می گوید:

احمدی نژاد ول کن قدرت نیست، او مي‌داند كه بعد از سال 92 كاره‌اي نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صادق زيباكلام معتقد است با شناختي كه از محمود احمدي‌نژاد دارد او از قدرت كنار نمي‌رود و به همين خاطر براي حفظ بخشي از اين قدرت برنامه‌ريزي دارد. وي با بيان اينكه «احمدي‌نژاد شخصيت متفاوتي دارد»،‌گفت: او خاتمي يا هاشمي نيست كه بعد از تمام شدن دوره‌اش برود. او مي‌خواهد از قدرتي كه در هفت سال جمع كرده بخشي را براي خودش و اطرافيانش داشته باشد. به همين دليل مقابله مي‌كند و مقاومت خواهد كرد و سعي مي‌كند بخشي از قدرت را براي خود نگه دارد.  براي او با توجه به شناختي كه از شخصيت ايشان داريم سخت است به راحتي همه چيز را تحويل بدهد.

اين استاد دانشگاه پيش‌بيني كرد رئيس‌جمهور براي حفظ قدرت بعد از اين دوره يا تلاش خواهد كرد به كسي نزديك شود كه پيروز احتمالي انتخابات آينده است و از او حمايت مي‌كند يا بيرون از قوه مجريه سعي مي‌كند براي خود بخشي از قدرت را حفظ كند.

وي گفت: احمدي‌نژاد مي‌داند كه بعد از سال 92 كاره‌اي نيست و به همين خاطر احساس خطر مي‌كند.او فكر مي‌كند احتمال دارد براي برخي از نزديكان رئيس‌جمهور پرونده قضايي وجود داشته باشد و پس از پايان دوره رياست‌جمهوري ايشان به اتهامات مختلف قوه قضائيه آنها را بازداشت و محاكمه كند. يك دغدغه حفظ بخشي از قدرت و يك دغدغه حفاظت از اطرافيانش است اما بايد ديد براي حفظ اين قدرت چه مكانيسمي را به كار خواهد گرفت. در فضاي فعلي نمي‌توان پيش‌بيني كرد.

وي در توجيه نامه رئيس‌جمهور گفت: احمدي‌نژاد مي‌خواهد نشان بدهد كه من هاشمي شاهرودي را به عنوان يك حكم بي طرف قبول دارم و اين بي طرفي را در شوراي نگهبان، قوه‌قضائيه و مجلس نمي بينم، بنابراين از او ياري مي طلبم كه به عنوان يك شخصيت بي طرف بگويد من كارم درست است و حالاكه نتوانستم شوراي نظارت بر قانون اساسي را تشكيل بدهم از يك فرد بي طرف كمك مي گيرم تا ايراد كارم را به من بگويد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
355
16
جناب زيبا كلام استاد به اصطلاح دانشگاه عجب برداشت ضعيف وبچه گانه اي از احمدي نژاد داري از شما بعيده تنها چيزي كه احمدي نژاد به آن فكر نمي كند قدرت است آقاي روشن فكر !!!!
نظرات بینندگان