arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۰۴ تير ۱۴۰۰
با وجود ضرر میلیاردرهای دنیا تحت تاثیر کرونا؛

ثروت ۱۰ میلیاردر چینی در سال ۲۰۲۰ دو برابر شد

سال گذشته در حالی که اکثر کشورهای جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار داشتند، چین توانست به سرعت این بیماری همه گیر را کنترل کند. در این میان ۱۰ میلیاردر این کشور ثروت خود را دو برابر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: سال گذشته در حالی که اکثر کشورهای جهان تحت تاثیر ویروس کرونا قرار داشتند، چین توانست به سرعت این بیماری همه گیر را کنترل کند. در این میان ۱۰ میلیاردر این کشور ثروت خود را دو برابر کردند.

بر اساس سی و پنجمین لیست میلیاردرهای جهان که توسط "فوربز" منتشر شده است، در یک سال گذشته ۲۰۵ نفر به جمع میلیاردرهای چین اضافه شدند که به این ترتیب هم اکنون ۶۲۶ میلیاردر در این کشور زندگی می‌کنند.

طبق این گزارش، آمریکا با داشتن ۷۲۴ میلیاردر، همچنان دارای بیشترین افراد بسیار ثروتمند در جهان است.

نه تنها چین بیش از هر زمان دیگری دارای میلیاردر است بلکه ثروتمندان آن ثروت خود را نیز افزایش داده‌اند. ارزش کل دارایی‌های ۶۲۶ میلیاردر چینی ۲.۵ تریلیون دلار است که در مقایسه با سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است. در سال گذشته ارزش دارایی آنها حدود ۱.۲ تریلیون دلار بود.

ثروت متوسط یک میلیاردر در چین چهار میلیارد دلار است که نشان دهنده ۳۳ درصد رشد در مقایسه با سال گذشته است.

در میان ثروتمندان چین بدون شک ژانگ شانگ شانگ که صاحب یک شرکت آب معدنی است توانسته بیشترین افزایش سرمایه را داشته باشد. سرمایه او از سال گذشته تاکنون ۶۶.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. این افزایش سرمایه پس از معرفی شرکت آب معدنی "نانگفو اسپرینگ" در بازار بورس هنگ کنگ اتفاق افتاد.

ژانگ در سن ۱۲ سالگی مدرسه را ترک کرد و برای مدتی به کار در ساختمان‌سازی و فروش دارو مشغول بود تا اینکه در سال ۱۹۹۶ شرکت آب معدنی خود را تاسیس کرد.

جاک ما رئیس شرکت اینترنتی "علی بابا" و همچنین ژانگ ییمینگ رییس شرکت شبکه اجتماعی "تیک تاک" از جمله میلیاردرهای شناخته شده چین محسوب می‌شوند که در سال گذشته با چالش‌هایی چون تحقیقات دولتی و همچنین تحریم‌های آمریکا مواجه شدند.

نظرات بینندگان