arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۶۸۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

مسکو: توافقنامه ایران و روسیه درباره لغو روادید سفرهای گروهی از ۱۱ خرداد امسال لازم الاجرا می‌شود / این توافقنامه برای سفرهای گروه‌های توریستی تا ۵۰ نفر برای ۱۵ روز پیش بینی شده

وزارت امورخارجه روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای توافقنامه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای شهروندان دو کشور را لازم الاجرا دانست. در این بیانیه آمده آست: بر اساس توافق‌های قبلی، در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ ( ۱۱ خرداد ۱۴۰۰) توافقنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای گردشگران دو کشور که در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ ( ۸ فروردین ۱۳۹۶) در مسکو امضا شد، لازم الاجرا می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: وزارت امورخارجه روسیه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای توافقنامه میان دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای شهروندان دو کشور را لازم الاجرا دانست.

در این بیانیه آمده آست: بر اساس توافق‌های قبلی، در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۱ ( ۱۱ خرداد ۱۴۰۰) توافقنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه در خصوص سفرهای گروهی بدون روادید برای گردشگران دو کشور که در ۲۸ مارس ۲۰۱۷ ( ۸ فروردین ۱۳۹۶) در مسکو امضا شد، لازم الاجرا می‌شود.

این توافقنامه برای سفرهای بدون روادید گروه‌های توریستی متشکل از ۵ تا ۵۰ نفر که توسط سازمان‌های گردشگری ایران و روسیه تشکیل شده‌اند، برای مدت زمان حداکثر ۱۵ روز پیش بینی شده است.

نهادهای هماهنگ کننده این توافقنامه از طرف ایران - وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران و نمایندگان ذیصلاح آن، از طرف روسیه – روس توریسم و مقامات اجرایی در زمینه گردشگری نهادهای قوه اجرایی فدراسیون روسیه است.
در پایان این بیانیه آمده است، پذیرش گروه های توریستی در فدراسیون روسیه از ایران در چارچوب توافقنامه پس از رفع محدودیت‌های موقت ورود شهروندان خارجی به این کشور بر اساس دستور دولت فدراسیون روسیه در تاریخ ۱۶ مارس سال ۲۰۲۰ " ( ۲۶ اسفند ۹۸) در مورد محدودیت موقت ورود اتباع خارجی و افراد بدون تابعیت به فدراسیون روسیه و تعلیق موقت صدور ویزا و دعوت نامه" در رابطه با همه گیری جدید ویروس کرونا امکان پذیر است.

خرداد ماه گذشته برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران - مسکو توسط «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران و «زارینا دوگوزووا» رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) در مسکو امضا و بدین ترتیب این موافقتنامه میان دو کشور عملیاتی شد.

نظرات بینندگان