arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

احداث متروی شهر جدید پردیس به زودی آغاز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عملیات احداث متروی شهر ۳۰۰ هزار نفری پردیس در شرق استان تهران به زودی آغاز می‌شود.

 دکتر هدایت مدیر عامل شهر جدید پردیس در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: طول خط مترو ۲۲ کیلومتر است که ۷۰۰متر آن به صورت پل روی زمین وما بقی زیرزمین در عمق ۷۲متر طی چهار سال احداث خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه شهر جدید پردیس بالاترین نرخ رشد جمعیت را در کل کشور به خود اختصاص داده است گفت:در حال حاضر روزانه ۲۰۰ واحد جدید تحویل ثبت نام کنندگان می شود.

وی با تأکید براینکه رعایت قوانین آپارتمان نشینی با توجه به تفاوتهای فرهنگی ساکنان از ضروریات سکونت است اظهار داشت:پردیس اولین شهری است که قانون آپارتمان نشینی در آن با همکاری قوه قضاییه به صورت یک دستورالعمل تهیه و مصوب شده که رعایت آن در تمامی بلوک ها و واحدهای کل شهر پردیس الزامی شده است.

دکتر هدایت گفت ‌:پردیس از سه شهر شامل دو شهر ۱۲۰ هزار نفری ویک شهر ۴۰ هزار نفری در دل کوههای شرق استان تهران احداث شد که آب آن از سد لتیان تامین می شود و فاضلاب به طول ۲۲۰ کیلومتر با۱۸ خط انتقال ساخته شده است.

مسکن مهر پردیس، در صدر علاقه مردم برای خرید و سکونت

به گفته مدیرعامل شرکت عمران پردیس تهران؛ مسکن مهر پردیس در صدر علاقه مردم برای خرید و سکونت قرار دارد از همین روی طرح های مسکن در چند فاز شامل فازهای ۳ و ۹ در محدوده قدیم و فازهای ۱۱و۸ اجرایی شده است.

تأمین منابع مالی شهر پردیس

وی تامین منابع مالی، برای پیشبرد کلیه پروژه های عمرانی فرهنگی، تفریحی، رفاهی، درمانی، ورزشی و فرهنگی را ضروری دانست و گفت:برای نیل به این اهداف و اتمام آنها اجازه دریافت تسهیلات هزار میلیارد تومانی با سود ۱۸ درصد و یک وام ۵۰۰ میلیارد تومانی صادر شده و مابقی از محل فروش اراضی متعلق به شرکت عمران تأمین می‌شود.

وی افزود:تاکنون ۵۶ هزار میلیارد تومان در این منطقه هزینه شده و سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی نیزجهت تکمیل مورد نیاز است.

دکتر هدایت با تاکید بر استقبال از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های درمانی، ورزشی و فرهنگی گفت :هم اکنون دو بیمارستان آماده تحویل به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شده است و ما در انتظار حضور مسئولان این حوزه و استقرار این عزیزان هستیم.

وی همچنین عنوان کرد:از حضور بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی نیز استقبال می‌کنیم و مکاتباتی نیز در این مورد انجام شده و منتظر اعلام نظر سازمان می باشیم.

وی افزود: پروژه‌های ورزشی نیز آماده شده و سازمان تربیت بدنی می تواند با دریافت زمین این پروژه ها از شرکت عمران گام اساسی در رونق فرهنگ ورزش در این شهر بر دارد.

وی همچنین گفت امنیت در این منطقه از اولویت ها بوده والحمدولله وضعیت خوب است.

نظرات بینندگان