arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۶ تیر ۱۴۰۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۴۷۴۷ واحد روبرو شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: بورس اوراق بهادار تهران این روز‌ها تحت تأثیر تقویت نرخ ارز و چشم‌انداز مثبت از بازار روبه رشده، به گونه‌ای که امروز هم در پایان معاملات با افزایش ۴۷۴۷ واحد به رقم یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش ۱۴۱۷ واحد به رقم ۳۸۲ هزار و ۳۲۶ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از ۹.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۶۰ هزار فقره معامله و به ارزش ۷۲۹۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز در فرابورس هم ارزش معاملات به ۲۱۵۷ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از ۹۳۰۰ میلیارد تومان فراتر رفت.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز ۳۸ صدم درصد تقویت شدند، اما همین دو شاخص با نگاه هموزن ۳۷ صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۸ صدم درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس ۲ صدم درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۹۱ صدم درصد رشد کرد.

امروز نماد‌های شستا، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی جم، پتروشیمی نوری و ایران خودرو به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشتند و در سوی دیگر فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص بورس داشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل بدون تغییر ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحد باقی ماند. ارزش بازار فرابورس به یک میلیون و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بیش از ۱.۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۲۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۲۱۵۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های صبا تامین، فولاد ارفع و فرابورس بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نماد‌های صنعتی مینو، برق دماوند، ذوب آهن و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به رشد بورس این روز‌ها دوباره صف‌های خرید تشکیل شده و سهام ارزنده در صف نیز پیدا نمی‌شود، بنابراین توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران حتما با مطالعه و مشاوره و تحقیق از محل پس‌انداز‌های خود سرمایه‌گذاری کنند تا دچار زیان در آینده نشوند.

وضعیت امروز پالایش یکم

همچنین خریداران پالایش یکم با گذشت ۹ ماه از خرید آن علی رغم وعده‌های دولت برای سودآوری هنوز با ۲۸ درصد زیان همراه هستند.

نظرات بینندگان