arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۲۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۰۸ تير ۱۴۰۰

واکسیناسیون سمنانی‌های بالای ۶۵ سال از هفته آینده آغاز می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: روند واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال در استان طبق برنامه‌ریزی از هفته آینده آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: روند واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۵ سال در استان طبق برنامه‌ریزی از هفته آینده آغاز می‌شود.

 نوید دانایی روز سه شنبه به رسانه ها افزود: اکنون روند تزریق دز دوم واکسن کرونا به افراد بالای ۷۰ سال در استان سمنان در حال اجراست و از هفته آینده گروه سنی بالای ۶۵ سال آغاز می‌شود تا مردم در آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

وی واکسیناسیون علیه کرونا را بزرگترین ماراتن کشور در حوزه بهداشت و درمان کشور دانست و گفت: تلاش مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان توسعه واکسیناسیون برای جلوگیری از شیوع کرونا است.

وی تاکید کرد: برای اجرای بهتر روند واکسیناسیون تا جای ممکن خانواده ها پشت درهای محل واکسیناسیون تجمع نکنند و همچنان همه افراد از ماسک استفاده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دانایی بیان کرد: از تجربه روند واکسیناسیون سال گذشته کرونا اکنون به خوبی استفاده می‌شود و این تجربیات سرلوحه اجرایی واکسیناسیون شهروندان است تا کمترین ابتلا به کرونا رخ دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به صعودی شدن ابتلا به کرونا گفت: در سمنان هم مانند دیگر استانهای کشور شناسایی موارد سرپایی مبتلایان به کرونا رو به افزایش است.

وی به آماری در این زمینه اشاره و اضافه کرد: از ظهر یکشنبه تا ظهر دوشنبه ۴۴ مورد مبتلا به کرونا به صورت سرپایی شناسایی شدند و علاوه بر این در ۴۸ ساعت گذشته ۱۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری شدند.

دانایی تاکید کرد: استان سمنان مدتی در سیر نزولی کرونا قرارگرفته بود ولی اکنون نشانه هایی از ورود استان به موج جدید کرونا مشاهده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان یادآور شد: به همین دلیل از مردم تقاضا می شود تا جای ممکن از هرگونه دورهمی و ازدحام به صورت جدی خودداری کنند.

براساس آخرین رنگ بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، چهار شهرستان سمنان، شاهرود ، دامغان و گرمسار در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان میامی، آرادان ، سرخه و مهدیشهر در شرایط زرد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۴۰ تَن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۳ هزار و ۹۸۵ نفر رسید.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا، تا کنون ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۵۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۳۷۹ هزار و ۴۳۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۸۶ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۷ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۳۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۸۰ هزار و ۹۲ نفر رسید.

 ایرنا

نظرات بینندگان